چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 16.11.2015, 15:13


هادی حیدری، طراح و کارتونیست روزنامه شهروند، بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ در پی حضور ماموارن امنیتی در تحریریه محل کارش بازداشت شد. دو تن از همکاران او در روزنامه شهروند با تایید این خبر به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفتند: «یک پسر جوان با حکم آمده بود، حکم را نشان هادی حیدری داد و بی سر و صدا او را بردند.»

این دو منبع با اشاره به این که هنوز دقیقا مشخص نیست چه نهادی این کارتونیست را بازداشت کرده است، گفتند که احتمالا دستگیری حیدری احتمالا از سوی اطلاعات سپاه پاسداران انجام شده است. آخرین کاریکاتور منتشر شده از هادی حیدری در ارتباط با حملات تروریستی در پاریس است.

هادی حیدری، کارتونیست ۳۸ ساله، فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنر و معماری است که حدود ۲۰ سال سابقه کار در مطبوعات ایران را دارد. حضور در روزنامه های اعتماد، بهار، شرق، پول، نوروز، نشاط، عصر آزادگان، اقبال و… از جمله سوابق مطبوعاتی این کارتونیست است.

هادی حیدری در سال ۸۸ هم به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به مدت ۱۷ روز بازداشت شد، این کارتونیست آذرماه سال ۱۳۸۹ نیز توسط اطلاعات سپاه به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت و پس از حدود دو ماه با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

مهرماه ۱۳۹۱ هم انتشار کارتونی از این کارتونیست تحت عنوان «چشم بندان» در روزنامه شرق جنجالی شد. یک روز پس از انتشار این کارتون با اعتراض ۱۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی، مسولان کشور و روحانیون این روزنامه توقیف و هادی حیدری، طراح کاریکاتور به دادگاه احضار شد. همچنین مهدی رحمانیان، مدیر مسول روزنامه شرق به زندان اوین منتقل شد.

بازداشت روزنامه نگاران در ماه‌های اخیر شدت گرفته است. احسان مازندرانی، مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان، آفرین چیت‌ساز، یادداشت نویس روزنامه ایران، سامان صفرزایی، دبیر بین‌الملل نشریه اندیشه پویا، عیسی سحرخیز، فعال سیاسی و روزنامه‌نگار، از جمله بازداشت شدگان اخیر هستند، که سپاه پاسداران دستگیری آنها را تایید کرده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024