پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 03.08.2015, 11:31


روز چهار شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ نمازخانه اهل سنت در تهران (نمازخانه پونک) با پشتیبانی نیروهای انتظامی و امنیتی به-دست نیروهای شهرداری تخریب شد.

این نخستین باری نیست که چنین اقدام‌های سرکوب‌گرانه‌ای علیه هم‌میهنان اهل سنت ما در جمهوری حکومت اسلامی اعمال می‌شود. در این سالیان دراز حاکمان حکومتی هم‌عرض شعارهای وحدت‌طلبانه شیعه و سنی خود، حقوق طبیعی و به‌حق اهل سنت کشور ما را پایمال کرده‌اند. و حتا به آن بخش از حقوقی که قانون اساسی برای پیروان دیگر مذاهب به‌رسمیت شناخته است بی‌اعتنا مانده‌اند.

هم‌وطنان اهل سنت ما، همچون باورمندان دیگر دین‌ها و مذهب‌ها، نه‌تنها از دست‌یافتن به بسیاری از مشاغل کشوری و لشگری و حقوق شهروندی محروم هستند، بلکه برای به‌جاآوردن آزادنه مراسم مذهبی خود با انواع ممنوعیت‌ها و پیگردها و سرکوب‌ها روبه‌رو هستند. در شهر ده میلیون نفری تهران اهل سنت تهران اجازه برخورداری از یک مسجد را هم ندارند. و آنگاه که ازسراجبار برای عادی‌ترین و مهم‌ترین مراسم و تکلیف دینی خود، چون نماز، به آپارتمان‌های اجاره‌ای و خانه‌های شخصی پناه می‌برند، از سرکوب و دستگیری و بستن نمازخانه و تخریب آن درامان نیستند.

ما براین باوریم که این رفتارهای سرکوبگرانه حکومت ایران نه‌تنها علیه حق طبیعی انسانی و حق شهروندی ایرانی است، بلکه چنین اقدامات تفرقه‌افکنانه‌ ضدانسانی حاصلی جز دامن زدن به جنگ «شیعه و سنی» در منطقه‌ حساس و پرمخاطره‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم نخواهد داشت. و مردم ما و امنیت و منافع ملی ما را گرفتار توطئه‌ها و دام‌های رنگارنگی خواهد کرد که در راه همه ملت‌ها و کشورهای منطقه ما گسترده‌ شده است.

- ما براین باوریم که هر ایرانی فارغ از دین و عقیده خود باید بی‌هیچ تبعیضی از کلیه‌ی حقوق شهروندی برخوردار باشد.
- ما، خواهان برقراری اصل آزادی عقیده و مذهب و حق برگذاری علنی مراسم مذهبی باورمندان مذهبی هستیم.
- ما، اقدامات سرکوب‌گرانه‌ علیه هم‌میهنان اهل سنت و باورمندان دیگر دین‌ها و مذهب‌ها را محکوم می‌کنیم.

۹ مرداد ۱۳۹۴

داریوش آشوری، بیژن افتخاری، کاظم ایزدی، عبدالعلی بازرگان، مهران براتی، بهروز بیات، سعید پیوندی، نیره توحیدی، آرش جودکی، فاطمه حقیقت‌جو، حسن شریعتمداری، محمود صدری، کاظم علمداری، رضا علیجانی، حسن فرشتیان، مهرانگیز کار، کاظم کردوانی، علی کشتگر، علی‌اکبر مهدی، سید علی‌اکبر موسوی(خوئینی)، بهمن نیرومند، عطا هودشتیان، صدیقه وسمقی، محسن یلفانی، حسن یوسفی اشکوری



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024