پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 22.04.2014, 15:05


روح‌الله حسینیان نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری، تشکیلات هوادار احمدی‌نژاد،  در نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ با بیان اینکه برخی دوستان انتقاد می‌کنند که چرا در دولت سابق سکوت کرده بودید و سخنی نمی‌گفتید اما اکنون در هر موضوعی انتقاد می‌کنید، گفت: در پاسخ دوستان عرض می‌کنم این سوال درست در مورد شما هم صادق است چرا با کوچکترین بهانه ای سوال و استیضاح می‌کردید؟ حتی در مورد اظهار نظر رئیس جمهور و وابستگان وی از شخص رئیس جمهور سوال می‌کردید اما امروز در برابر بدعت‌ها، سخنان ناسنجیده، ولخرجی ها و تخلفات قانونی سکوت کرده‌اید؟

به گزارش خبرگرازی «خانه ملت» روح‌الله حسینیان ادامه داد: بلکه بی توجه به همه اصول به توجیه آن می‌پردازید و بالاتر حتی اجازه نقد به دیگران نمی‌دهید و با طرح سوال مخالفت می‌کنید و داد و فریاد به راه می‌اندازید؛ علاوه، این ادعاها تهمتی بیش نیست زیرا ما هر جا که دولت قبل خلاف اصول حرکت می‌کرد سخت انتقاد می‌کردیم.

او به رئیس جمهور افزود: آقای رئیس جمهور شما قرار بود که در مدت ۱۰۰ روز تحول اساسی در اقتصاد به وجود آورید شما قول دادید در اقتصاد قانونی رفتار کنید، شما در تحلیلتان ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی را به تحریم‌ها ربط می‌دادید و ۸۰ درصد آن را به بی‌برنامگی‌ها و بی‌درایتی‌ها.

حسینیان مجددا خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور بیش از ۹ ماه از مسئولیت حضرتعالی می گذرد چه تحول اساسی رخ داده است؟ گرانی مایحتاج مردم در حال ادامه است، کارخانه ها در حال تعطیلی هستند و بیکاری همچنان دندان نشان می‌دهد.

روح‌الله حسینیان با خطاب قرار دادن رئیس جمهور مبنی بر اینکه اکنون مدعی هستید که شما دولت تدبیر را تشکیل داده‌اید و تحریم‌ها ترک برداشته است ادامه داد: وزیر نفت جناب عالی نیز مدعی است فروش نفت دو برابر شده و وزیر اقتصاد هم درآمدهای مالیاتی اضافه شده است؛ پس علی القاعده باید مشکلات اقتصادی بهبود می‌یافت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اولین اثر تدبیر و شکست تحریم‌ها و افزایش درآمد دولت از درآمد ارز آشکار شد گفت: برخلاف قانون هنوز ارزی از ارزهای بلوکه شده به حساب بانک مرکزی واریز نشده بود که دولت دستور داد به بانک مرکزی تا مبلغ ۱/ ۴ میلیارد دلار را که هنوز وصول نشده بود، وصول شده تلقی کند و برای جابجایی با حساب‌های قابل مصرف اقدام کند.

حسینیان با بیان اینکه من از دیوان محاسبات کشور تعجب می‌کنم ادامه داد: در دولت قبل یک میلیارد دلار که دادستان دیوان کشور آن را تکذیب کرد از پشت همین تریبون اعلام شد ولی اکنون این تخلف آشکار مالی که جز تورم به دنبال ندارد را سری اعلام می‌کند.

حسینیان خطاب به رئیس جمهور گفت: برادرم ظاهرا کلید چوبی به قفل آهنین می‌زنید یا کلید را وارونه می‌چرخانید.

او ادامه داد: آقای رئیس جمهور قرار بود هم چرخ زندگی مردم بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژ البته چرخ زندگی می‌چرخد اما نه بهتر از قبل بلکه بدتر یا لااقل مطابق گذشته می‌چرخد ولی آنچه لنگ لنگان می‌چرخد و منتظر فرمان توقف است چرخ سانتریفیوژ است و آنچه کمتر می‌چرخد لبنیات و مایحتاج اولیه مردم بر سر سفره مستضعفان است.

روح‌الله حسینیان به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور قرار بود پاسپورت ایران در خارج از کشور محترم شمرده شود ولی اکنون به خاطر کوتاه آمدن ها حتی پاستور سیاسی مسئولان جمهوری اسلامی ایران هم از احترام افتاده و آمریکائیان هم گستاخانه و برخلاف قوانین بین المللی نماینده ملت را هم در مقر سازمان ملل راه نمی‌دهند و این بی احترامی بی سابقه است.

این نماینده ادامه داد: آقای رئیس جمهور قرار بود کرامت مردم حفظ شود پرداخت یارانه‌ها را گداپروری می‌نامیدید ولی برای گرفتن سبد کالا مردم را به صف فراخواندید و دوباره آنها را با ثبت نام مجدد دریافت یارانه مورد منت قرار دادید. اعلام کردید حساب‌های آنها را سرک می‌کشید آیا بهتر نیست به جای سخت گیری بر مردم جلوی ولخرجی‌ها را بگیرید؟

وی با بیان اینکه بی‌سونا و استخر می‌شود برای مردم کار کرد تصریح کرد: اما آنچه بیش از هر چیز موجب نگرانی بنده شده است دخالت همسران و خانواده مسئولان در امور کشور و بیت المال است.

حسینیان افزود: همسر رئیس جمهور اگر می‌خواهد جشن بگیرد در خانه خود که الحمدلله بزرگ است و هم جادار، جشن بگیرد در مسجد و یا حسینیه جشن بگیرد نه در کاخ های متعلق به ملت. فاطمه زهرا (س) دارای شئونی است و با آواز و رقص و امثال اینها تناسب ندارد.

وی با بیان اینکه بدعتی نگذارید که خدای ناخواسته دوباره علیاحضرت‌ها به این کشور بازگردند، تصریح کرد: البته در یکی از دولت‌های سابق تلاش شد که والاحضرت‌ها دوباره ظهور کنند اما مردم در پای صندوق‌های رای پاسخ این بدعت‌ها را محکم دادند.

حسینیان با اشاره به جشن هنر شیراز گفت: جشن هنر شیراز از ابتدا با هرزگی آغاز نشد که قرار بود موسیقی سنتی ایران احیا شود ولی سر از ناکجا آباد درآورد.

روح‌الله حسینیان گفت: از رئیس جمهور می‌خواهم تا جلوی این بدعت‌ها را بگیرد و نگذارد همسرانشان با استفاده از اماکن دولتی بار دیگر سنت‌های جاهلی و رژیم پهلوی را احیا کنند. این فریاد امام علی (ع) است و رواق تاریخ می‌پیچد: “این الذین احییوا سنن الجبارین” کجا رفتند آنهایی که سنن ستمکاران پیشین را احیا کردند؟



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024