پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 11.02.2014, 10:53


نوشته مهدی خزعلی در فیسبوک از حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران:

* نیروهای امنیتی به کمترین بهانه‌ای مبادرت به دستگیری جوانان می‌کردند!

* حکومت لباس شخصی‌ها چشم‌گیر بود و هر کس پیراهن سبز به تن داشت راهی مینی بوس‌های مستقر در حاشیه راهپیمایی می‌شد.

* آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از خیابان دکتر قریب به راهپیمایان پیوست و با شعار «درود بر هاشمی، سلام بر روحانی» مردم استقبال شد و گروهی نیروهای امنیتی با شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» از او استقبال کردند و پس از رفتن آیت الله هاشمی همین نیروهایی که شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه می‌دادند، به دور مردمی که از او استقبال کرده بودند، حلقه زده وجمع کثیری را دستگیر کردند! دستگیر شدگان به کلانتری ستارخان و فلسطین منتقل شدند.

* در میان دستگیر شدگان هفت تن از اعضای سرای قلم نیز هستند که تنها جرم آن‌ها حمایت از هاشمی و رئیس جمهور منتخب است. انتظار ما از هاشمی و رئیس جمهور این است که سریعاً نسبت به این تندروی‌ها واکنش نشان دهند! ۲۲ بهمن روز وحدت ملی و همدلی است، نباید با این تندروی‌ها در کام مردم تلخ شود...!

* جالب است بدانید که کسانی با عکس احمدی‌نژاد آزادانه می‌گشتند و تنها عکس هاشمی و روحانی ممنوع بود و هر کس عکس روحانی داشت باز داشت می‌شد.

* وفور عکس‌هایی با کیفیت بالا و روی کارتن پلاست با هزینه ارگان‌های دولتی، حکایت از اسراف و تبذیر در تولید عکس و پوس‌تر مسئولین در این وانفسایی داشت که مردم برای یک شانه تخم مرغ و کمی روغن و برنج و... جان باختند...!

* در تظاهرات اعلامیه‌هایی علیه توافق ژنو - که با نظر رهبری انجام شده است - منتشر شد که این مقابله با رهبری و دولت تلقی می‌شود...!

* و باز بنرهایی در جنگ‌طلبی! اخیراً آیت الله مصباح هم از جنگ سخن گفته است، نمی‌دانم ایشان و فرزندان و داماد‌هایشان در هشت سال دفاع مقدس کجا بودند که حالا دم از جنگ می‌زنند، شاید ما رزمنده‌ها موی دماغیم و می‌خواهند ما را از سر باز کنند و ده‌ها میلیاردی بودجه بگیرند! نه جانم، پاسخ شما را احمدی‌نژاد داد،‌‌ همان روزی که حرف از لولو زد...!

۱۳۹۲/۱۱/۲۲
مهدی خزعلی

گزارش انصاف‌نیوز:
بازداشت ۱۲ جوان اصلاح‌طلب در راهپیمایی ۲۲ بهمن

صبح امروز (سه شنبه) ۱۲ نفر جوان عضو و هوادار گروه های قانونی اصلاح طلب توسط چند نفر با لباس شخصی از ادامه ی راهپیمایی در سالگرد پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ماه باز داشته شده اند؛ اینکه توقیف آنها بازداشت از سوی نهادی قانونی بوده یا خیر هنوز مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، این جوانان در حوالی میدان توحید تهران و در حالی که تازه به جمع راهپیمایی پیوسته بودند با ممانعت مواجه شدند؛ در حالی که پوسترهایی با تصویر سیدمحمد خاتمی، حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی در دست داشتند. منابع خبری نزدیک به این جوانان می گویند که برخورد با آنها به خاطر حمل این پوسترها بوده است.

تا لحظه ی انتشار خبر، هیچ نهادی در این باره توضیحی نداده است.

سخنرانی دکتر حسن روحانی در میدان آزادی با محور دعوت به وحدت به عنوان رمز پیروزی انقلاب و اشاره به حضور پررنگ همه ی گروه ها و تفکرات در راهپیمایی امروز بود.

این در حالی است که بنا بر گزارش خبرنگار انصاف نیوز، در هنگام سخنرانی رییس جمهور با فاصله ی یک صد متری، در وسط میدان آزادی، پلاکاردی توهین آمیز و ضد وحدت در دست برخی تندروها بود که باعث تحریک جمعیتی بود که آن را از نزدیک می دیدند؛ تصویری از آقایان میرحسین موسوی، مهدی کروبی و سید محمد خاتمی در حال اعدام با این جمله: «مطالبه امت: محاکمه سران فتنه».

این در حالی است که هتک حرمت کسانی که هنوز در هیچ دادگاهی محکوم نشده اند، چطور با سکوت برخی نهادهای مسوول مواجه می شود و از سوی دیگر کسانی با حمله تصویر روحانی، هاشمی و خاتمی به این شکل مخالفت یا برخورد می کنند؟

دکتر روحانی در انتخابات ۲۴ خرداد ماه سال جاری با حمایت آقایان هاشمی و خاتمی و حامیانشان به پیروزی رسید و پس از آن نیز به دیدار آن دو رفت و در تشکیل دولت از نیروهای آنها استفاده کرد.

در آستانه ی برگزاری جشن سالگرد پیروزی انقلاب نیز روحانی به همراه جریان حامی در انتخابات و به ویژه هاشمی و خاتمی، مردم و هواداران خود را به شرکت در این راهپیمایی فراخواندند و بر ضرورت وحدت در این موقعیت تاکید کردند.

به نظر می رسد که حمل تصویر این حسن روحانی رییس جمهور فعلی در کنار دو رییس جمهور سابق با توجه به دعوت روزهای اخیر آنها طبیعی بوده، همچنان که برخورد نکردن با پلاکارد وحدت شکن در میدان آزادی غیر طبیعی می نماید.






 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024