پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 20.10.2012, 9:35


شب گذشته ۲۶ دانش آموز دختر بروجنی در بازگشت از سفر «کاروان راهیان نور» از مناطق جنگی در سانحه تصادف حان خود را از دست دادند.

فرماندار بروجن گفت: ۲۶ دانش آموز دختر بروجنی در بازگشت از سفر کاروان راهیان نور از مناطق جنگی در سانحه تصادف فوت کردند.

فتاح کرمی در گفتگو با خبرگزاری مهر اظهار داشت: کاروان راهیان نور استان چهارمحال و بختیاری با ۱۰ ماشین در حال بازگشت از مناطق جنگی بوده که یکی از ماشینها دچار سانحه تصادف می شود.

وی افزود: در این سانحه تصادف تاکنون ۲۶ نفر فوت شده‌اند وهم اکنون ۱۸ نفر زخمی هستند. وی افزود: هم اکنون چهار نفر در شهرکرد بستری و ۱۴ نفر در اهواز بستری هستند.

دکتر منصور فیروزبخت، مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفته است: مسافران این اتوبوس دانش‌آموزان دختر در مقطع دوم دبیرستان و اهل شهرستان بروجن بودند که متأسفانه در مسیر بازگشت از منطقه راهیان نور دچار حادثه شدند.

«کاروان راهیان نور» از طرف سپاه و بسیج برای  بازدید از مناطق عملیاتی جنگ هشت ساله ایران و عراق سازماندهی می‌شود و تصادفات این کاروان‌ها تاکنون قربانیان زیادی به همراه داشته است.

اوایل مهر ماه امسال سازمان بسیج مستضعفین علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین از سازماندهی برای اعزام یک میلیون دانش‌آموز به مناطق جنگی خبر داد. بازدید از مناطق جنگی٬ ۱۲ مهرماه با اعزام دانش‌آموزان به این مناطق آغاز شده است.

محمدرضا مهماندار، رييس پليس راهنمايی و رانندگی ايران، روز شنبه، ۲۹ مهرماه، به راديو دولتی ايران گفت که راننده اين اتوبوس به دليل سرعت زياد در هوای بارانی کنترل خودرو را از دست داده بود.

ايران يکی از پرتلفات ترين کشورهای جهان از نظر حوادث رانندگی است و سالانه ۴۰۰ هزار تصادف در اين کشور رخ می دهد که بيش از ۲۰ هزار کشته بر جای می گذارد.

عمده دليل اين تصادفات به دليل سرعت غير مجاز، ايمن نبودن و کيفيت پايين خودروهای توليد داخل، ناديده گرفتن مقررات رانندگی و همچنين نا امن بودن بسياری از جاده های ايران بويژه در مناطق کوهستانی است.

سازمان پزشکی قانونی کشور در اسفندماه پارسال گزارشی درباره «شمار کشته شدگان حوادث رانندگی در دهه ۸۰ » منتشر کرد و خبر داد که بيش از «۲۴۱ هزار ايرانی» در دهه هشتاد در تصادف رانندگی کشته شده اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024