شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 16.06.2009, 20:39

حسن شربعتمداری: آیا امروز تکلیف شرعی شما این نیست که استبداد ولی فقیهی را که ساختید و بجان مردم و خود انداختید مهار کنید؟

نامه سرگشاده به:
حجج اسلام آیات عظام مراجع معظم تقلید و مدرسین حوزه علمیه

بنام آنکه هستی نام از او یافت

امروز پس از سی سال، تاریخ روحانیت شیعه را به امتحان تیزبینی و درک موقف و انجام تکلیف فرا می‌خواند.

استدعا دارم به دقت به کشورهای اطراف خود در خاورمیانه نظر افکنید. آیا همه جا سیاست صدای پای پوتین و چکمه بگوش نمیرسد؟ آیا این نظامیان نیستند که در خاورمیانه با سوء استفاده از ضعف بنیادهای مدنی گاه مستقیم ، گاه با سیاست مشت آهنین و گاه از درون صندوقهای رای با اتتخابات نمایشی خود را به این جوامع تحمیل کرده و پس از ترک اجباری صحنه نیز یادگاری از خودبجز جنگ داخلی، فروپاشی اجتماعی و ویرانی بجای نگذاشته‌اند.

امروز نیز صدای پوتین‌ها که در مملکت ما مدتهاست به گوش می‌رسد به پشت در حوزه‌های علمیه رسیده ومطمئننا بسیاری از شما مدتهاست آنرا شنیده‌اید.

یکی از نیروی‌های مهم باقیمانده شمائید که می‌توانید جلوی زیاده خواهی چکمه پوشان را بگیرید. اگر به کمک ملت بپا خواسته ایران برنخیزید ایران نیز سرنوشتی بیش از پاکستان و افغانستان و عراق بعثی نخواهد داشت.

شما می‌توانید وباید این دیو استبداد را که سی سال پبش خود با تصویب ولایت فقیه در مجلس خبرگان که اغلب نماینده آن بودید وبا اعطای اختیاراتی بمراتب گسترده تر از شاه به اواورا از شیشه درآوردید واو اکنون چکمه پوشان را به جان شما و ملت انداخته و نماینده آنان را با تزویر از صندوق آرا مردم بیرون آورده دو باره در شیشه کنید.

آنروز با وجود مخالفت پدر من آیت الله العظمی شریعتمداری وبسیاری مراجع تقلید دیگر رای به رفراندم قانون اساسی را با وجودیکه مدت توکیل وکالت مردم به شما بسرآمده واقدامتان غیر شرعی و غیرقانونی بود برای مردم واجب شرعی دانستید وآنها را به پای صندوقهای رای کشاندید.

آیا امروز تکلیف شرعی شما این نیست که استبداد ولی فقیهی را که ساختید و بجان مردم وخود انداختید مهار کنید؟

بیشتر شما وجوب شرکت در انتخابات را فتوی دادید که تکلیف شرعی مومنان است و بسیاری را بلحاظ فریضه ئی مذهبی به پای صندوقهای رای آوردید.

آیا حال که مردم رای خود را دست آویز تقلب و به سخره گرفتن می‌بینند و رئیس جمهور منتخب آنان بشما نامه می‌نویسد و درخواست کمک می‌کند اینک آیا نوبت تکلیف شرعی شما نیست که بیاری مردم بشتابید؟

بسیاری از افراد ساده بسیج و سپاه و نیروهای ویژه افرادی دین باور و ازجمله مقلدین یکی ازشما می‌باشند. آنها دیروز مبادرت به قتل انسانهای بیگناهی که جرمی بجز خواستن ابتدائی ترین حقوق خود یعنی حق انتخاب وآنهم به مدنیترین و مسالمت آمیزترین شکل یعنی تظاهراتی آرام نداشتند نمودند. آیا تکلیف انسانی ملی و شرعی آیات عظام نیست که فتوی دهند که این قتل نفس است و حرام می‌باشد و جایز نیست و از آنان بخواهند که یا هموطنانشان با رافت وانسانیت رفتار کنند؟ بسیاری از آنها را متاسفانه با سوء استفاده از تعلیمات دینی مغزشوئی می‌کنند بحدی که خشونت و قتل دیگران را خدمتی دینی و پیروزی حکومت اسلامی و راهکار آلنصرۃ بالرعب (پیروزی با استیلای وحشت) می‌خوانند اگر نفی اینها تکلیف شرعی و انسانی شما نیست وای بر ما ووای بر شما و وای بر مملکت و وای بر انسانیت. واگر هست تا دیر نشده کاری کنید.
به عنوان عضوی از خانواده روحانیت که خود و خانواده اش جز بیمهری و جفا از شما ندیده ولی صلاح مملکت و ملت را در تعادل دین و دولت می‌بیند متواضعانه و مشفقانه استدعای عاجل دارم که با تیز بینی و درایت و احساس مسوولیت موقعیت خطیر ملت و خود را دریابید وتادیر نشده و به جبران مافات بیاری فرزندان ملت و خود برخیزید که:

جفا کشیم و ملامت کشیم وخوش باشیم / که در طریقت ما کافریست رنجیدن

إن الله غفور رحیم

سیدمهندس حسن شریعتمداری
هامبورگ - ۲۶/۰۳/۱۳۸۸‌



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024