جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 17.02.2011, 14:42

بیانیه شورای هماهنگی راه سبز امید


دویچه وله: وبسایت‌های حامی جنش سبز با انتشار بیانیه‌ای از سوی «شورای هماهنگی راه سبز امید» از برگزاری تجمع‌هایی برای بزرگداشت کشته‌شدگان تظاهرات ۲۵ بهمن خبر داده‌اند. این تجمع‌ها روز یکشنبه در تهران و دیگر شهرها برگزار خواهد شد.

در بیانیه «شورای هماهنگی راه سبز امید»، با اشاره به «گرامیداشت هفتمین روز» جانباختگان تظاهرات ۲۵ بهمن و همچنین بزرگداشت دیگر کشته شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، از مردم دعوت شده است تا روز یکشنبه اول اسفند در تهران و شهرهای دیگر ایران به خیابان‌ها بیایند.

در بخش دیگری از بیانیه دلیل برگزاری این راهپیمایی‌ها، «حمایت قاطع از مواضع رهبران جنبش آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی برای ادامه راه دشوار آزادی و کرامت انسان» عنوان شده است.

در روزهای اخیر فشار به رهبران معترضان افزایش یافته است. استقبال از دعوت به تظاهراتی که روز دوشنبه ۲۵ بهمن در حمایت از جنبش اعتراضی مردم مصر و تونس، در تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران صورت گرفت، ظاهرا دور از انتظار مقام‌های حکومت ایران بوده است.

از سوی دیگر سخنرانی‌ها، بیانیه‌ها و تحرکاتی که از شامگاه روز دوشنبه علیه معترضان به راه افتاده و همچنان ادامه دارد، می‌تواند بیانگر نگرانی و خشم حکومت از ناتوانی در خاموش کردن صدای اعتراض شهروندان ناراضی تلقی شود.

در بخش پایانی فراخوان راهپیمایی یکم اسفند که به دعوت «شورای هماهنگی راه سبز امید» انجام گرفته، برگزاری این تجمع «نشانه همبستگی با هموطنان کرد در پاسداشت خون دو عزیز ایرانی شیعه و سنی که به پای مبارزه با استبداد دینی بر زمین ریخت» اعلام شده است.

مخالفان حکومت ایران می‌گویند محمد مختاری و صانع ژاله در اعتراضات ۲۵ بهمن به دست نیروهای امنیتی به قتل رسیده‌اند. صانع ژاله سنی و از اهالی شهر پاوه در استان کردستان است.

پیش از این مهدی کروبی و میرحسین موسوی در بیانیه‌هایی جداگانه‌ راهپیمایی روز دوشنبه ۲۵ بهمن را شکوهمند و «دستاورد بزرگ ملت و جنبش سبز» توصیف و بر ادامه «مبارزات برحق مردم ایران» تاکید کرده بودند.

متن کامل بیانیه:

با عرض تسلیت به مناسبت شهادت دو تن از جوانان مظلوم این مرز و بوم درتظاهرات ۲۵ بهمن و با گرامیداشت خاطره دهها شهید جنبش سبز، از ملت بزرگوار ایران دعوت می شود تا در تجمعات بزرگداشت هفتمین روز شهادت این عزیزان که روز یکشنبه اول اسفندماه ۸۹، ساعت ۳ عصر در تهران و شهرستانهای سراسر کشور برگزار می شود، حضور به هم رسانند.

این حضور پرشکوه در آستانه میلاد مسعود پیامبر رحمت حضرت محمد بن عبدالله(ص) و امام جعفر صادق (ع)، علاوه بر حمایت قاطع از مواضع رهبران جنبش آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی برای ادامه راه دشوار آزادی و کرامت انسان، نشانه اعلام همبستگی با هموطنان کرد در پاسداشت خون این دو عزیز ایرانی شیعه و سنی است که به پای مبارزه با استبداد دینی بر زمین ریخت.

شورای هماهنگی راه سبز امید

۲۸ بهمن ۱۳۸۹



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024