شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 4 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 03.11.2011, 3:03

احمدی‌نژاد با «پول» مجلس آینده را تصاحب می‌کند!


بابک داد



پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۰
وبلاگ بابک داد
هیأت رئیسه مجلس از ادامه کار اعضای کمیته تحقیق و تفحص در سازمان تأمین اجتماعی جلوگیری کرد! زیرا این کمیته تحقیقی، تاکنون به رقم «هزار میلیارد تومان» اختلاس در این سازمان و شرکتهای زیرمجموعه‌اش رسیده است. به گفته جعفرزاده نماینده مجلس و عضو کمیته تحقیق، اگر از ادامه تحقیقات جلوگیری نمی‌شد، فقط در شرکت عظیم «شستا» (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) به یک اختلاس «سه هزار میلیارد تومانی» دیگر می‌رسیدند. اما به دلایلی نامعلوم، هیأت رئیسه مجلس، از ادامه این تحقیقات رسوا کننده جلوگیری کرده است!
این در حالی است که در ایران ۷۵ میلیون نفری، فقط حدود ۱۱ میلیون نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند که با تخمین اعضای تحت تکفل آن‌ها و مستمری بگیران، این رقم به ۳۲ میلیون نفر می‌رسد! یعنی فقط حدود ۱۳ درصد مردم تحت پوشش هستند و بیشتر از نیمی از جمعیت ایران، از خدمات بیمه‌ای و تأمین اجتماعی نصیبی نمی‌برند. هزینه‌های سرسام آور دارو و درمان در کشور باعث شده بسیاری از مردم از مراجعه به پزشکان خودداری کنند و بیماری‌های ساده، به بیماریهای مزمن و مرگبار تبدیل شوند.
در این میان، چند نکته قابل توجه بیشتری است:
اول: دولت از افرادی نزدیک به «جریان خاص» در اداره شرکت ثروتمند شستا استفاده کرده و برخلاف سازمان مادر، شرکت عظیم شستا مدیریتی ثابت داشته است. شستا شرکت غول آسای سرمایه گذاری است که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند و نظارتی بر آن نیست. تاکنون از اختلاس هزار میلیارد تومان در گروهی از شرکتهای دولتی زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی پرده برداری شده است. گفته می‌شود بعد از تغییر «یزدانجو» از دوستان صادق محصولی، هم اکنون «محمد علی آبادی» از نزدیکان احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جدید این شرکت، شانس بیشتری دارد.
دوم: به رغم این گردش مالی بزرگ، سازمان تأمین اجتماعی بدهی‌های فراوانی به صندوق بازنشستگان و امثال آن دارد. دولت هم بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به سازمان بدهکار است! که البته دود این بدهی‌ها، به چشم مستمری بگیران، بازنشستگان و افراد تحت پوشش می‌رود.
سوم: در همین وضعیت، سازمان تأمین اجتماعی به دلیل فشارهای سیاسی از «خیر» پس گرفتن برخی مطالبات خود از دولت و نهادهای وابسته به رهبری گذشته است! در یک قلم «روزنامه کیهان» که توسط حسین شریعتمداری نماینده رهبری اداره می‌شود، ۱۲ میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است و از پس دادن آن با فشارهای سیاسی طفره می‌رود!
چهارم: برخی معتقدند «شتاب اختلاس» در ماههای اخیر بیشتر شده و دولت احمدی‌نژاد قصد دارد با جمع آوری پولهای کلان، بر انتخابات مجلس آینده تأثیر جدی بگذارد. با توجه به پیشینه «دولتی‌ها» در خرید آراء و تصاحب صندوقهای رأی به وسیله پولهای کلان، احمدی‌نژاد از حالا خود را برای تسخیر مجلس آینده و «بقا» آماده می‌کند؛ خواه به عنوان نخست وزیر «برگزیده مجلس»! و خواه به عنوان رئیس جمهور «تمدیدی»!
نظام پارلمانی یا ریاستی، هرچه بشود احمدی‌نژاد قصد ندارد از ساختار قدرت کنار برود. اگر او نتواند به مدل «پوتین» عمل کند و یک نخست وزیر مقتدر بر امور اجرایی شود، به شیوه «چاوز» عمل خواهد کرد و مادام العمر رئیس جمهور خواهد ماند. برای هر دو کار، به یک مجلس همسو نیاز دارد. مجلسی که ارزش آن را دارد تا برای تسخیرش، دست به هر کاری بزند! او یا مثل ولادیمیر پوتین، نخست وزیر خواهد شد و یا مثل هوگو چاوز، طول دوران ریاست جمهوری خود را با تصویب مجلس، تمدید خواهد کرد. این همه را او و یارانش با «پول» و خرید مجلس آینده اجرا می‌کنند. شاید برای همین شتاب اختلاس‌ها، به نظر بیشتر شده است و هر روز خبر افشای یکی از آن‌ها را می‌شنویم. هرچند احمدی‌نژاد «هزاردستان» خود را در عرصه اقتصادی کشور فرو کرده و افشای یکی از آن همه، ضربه چندانی به نقشه او نخواهد زد.
این روز‌ها احتمالا «آقای خامنه‌ای، بیشتر از هر زمان دیگری از حمایتش از احمدی‌نژاد پشیمان است. ماربچّه‌ای که خود او در آستین پرورش داد، اکنون به یک اژدهای چند سر تبدیل شده که زهرش را به شخص خامنه‌ای خواهد ریخت. اگرچه در باب اشخاصی مثل آقای خامنه‌ای، از قدیم گفته‌اند: «خود کرده را تدبیر نیست!»
منابع:
http://www.iraneconomics.net/fa/articles.asp?id=3030
http://www.ghanoononline.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=1&Id=5785
http://jahannews.com/vdcdjs0foyt0nf6.2a2y.html
http://www.aftabnews.ir/vdcir5a3.t1ayy2bcct.html




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024