يكشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 5 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 27.05.2007, 14:43

چرا تعجب می کنيد؟!


کیهان حسين شريعتمداری

(يادداشت روز کیهان)
يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۶

۱- شايد برای شما تعجب آور باشد اگر بشنويد که حمايت برخی مطبوعات و شخصيت های سياسی از سياست های دشمنان و از جمله حمايت آنان از اراذل و اوباش برای ما تعجب آور نيست! اشتباه نکنيد، ما هم مانند شما و همه مردم شريف اين مرز و بوم از جنايات و اعمال نفرت انگيز اراذل و اوباش و حاميان آنها نفرت داريم ولی از آنجا که هويت حاميان مطبوعاتی، سياسی و محفلی آنها را می شناسيم و از ماجرای پشت پرده آنان خبر داريم، برخلاف شما از اين حمايت ها تعجب نمی کنيم زيرا برای هر دو سوی ماجرا، يعنی اراذل و اوباش و حاميان مطبوعاتی و سياسی آنها هويت مشترکی قائليم و البته برای غفلت زده ها نيز حساب جداگانه ای باز می کنيم. می پرسيد چرا تعجب نمی کنيم؟! بخوانيد...
۲- سه سال پيش- مهرماه سال ۱۳۸۳- نگارنده طی يادداشت نسبتاً مفصلی با عنوان «خانه عنکبوت» از يک شبکه عمليات تبليغاتی- روانی ياد کرده و اسنادی از ساختار تشکيلاتی و هويت آمريکايی اين شبکه را همراه با اسامی اختصاری برخی از اعضای آن فاش ساخت.
ابتدا به بخش های مختصری از آن يادداشت مستند و مفصل توجه فرمائيد؛
۳-«اين شبکه هويت آمريکايی و شناسنامه ايرانی دارد. مرکز اصلی کنترل و هدايت آن در آمريکاست و چند مرکز ميانی در کشورهای اروپايی وظيفه برقراری ارتباط ميان مرکز اصلی با اعضای شبکه در داخل کشور را برعهده دارند... بيشترين فعاليت تخريبی اين شبکه از طريق سايت های اينترنتی، روزنامه های زنجيره ای، محفل های دو گروه افراطی مدعی اصلاحات و... صورت می پذيرد.
سايت «امروز» با مرکزيت به ظاهر داخلی و سايت گويانيوز GOOYA NEWS که ابتدا، در بانک اطلاعاتی موسسه NIKE در آمريکا ثبت شده و بعد از واقعه ۱۱سپتامبر، محل آن به بروکسل منتقل گرديده است، دو سايت اصلی متعلق به اين شبکه هستند. علاوه بر دو سايت اصلی مورد اشاره، چند سايت اينترنتی ديگر نيز در اين شبکه فعاليت دارند و سايت فارسی بی بی سی BBCPERSIAN از يک سال قبل اين شبکه را زير چتر حمايتی و تبليغاتی خود گرفته است... اسامی برخی از همکاران ايرانی سايت های «گويا نيوز» و «امروز» که در خارج از کشور حضور دارند به شرح زير است:
داريوش سجادی (مقيم آمريکا)، عباس احمدی (مقيم آمريکا)، فرشاد بيان (مقيم بروکسل)، جمشيد اسدی (مقيم پاريس)، احمد سلامتيان (مقيم پاريس)، نيما راشدان (مقيم سوئد)، حسين درخشان (مقيم تورنتو)، عليرضا نوری زاده (مقيم لندن)، مجيد محمدی (مقيم نيويورک)، سينا مطلبی (مقيم لاهه و بروکسل)، جمشيد برزگر (مقيم لندن)، مسعود بهنود (مقيم لندن) و... نام اختصاری تعدادی از اعضای اين شبکه که هم اکنون به طور همزمان در روزنامه های زنجيره ای و سايت های اين شبکه عنکبوتی فعاليت می کنند به شرح زير است:
«بابک- غ»، «فرهاد- ر»، «نيما- ر»، «بهمن- الف»، «ژيلا-ب»، «شادی- ص»، «اميد-م»، «شهرام-ر»، «جعفر-گ»، «روزبه- م»، «جلال- خ»، «حنيف- م»، «مهدی-د» و... اکثر اين افراد، جوانان جويای نامی بوده و هستند که ابتدا از طريق عوامل اين شبکه - مخصوصا عوامل شبکه مزبور در دو گروه افراطی مدعی اصلاحات- به عنوان خبرنگار جذب روزنامه های زنجيره ای شده و سپس با ترفندهای ناجوانمردانه ای نظير آلودگی به فساد اخلاقی، وعده فروپاشی قريب الوقوع نظام و قول پست و مقام و يا تحصيل رايگان در کشورهای اروپايی و آمريکا و... وادار به همکاری با اين شبکه شده اند... مرکز کنترل و هدايت اين شبکه در آمريکا، بعد از دريافت گزارش اعضای داخلی شبکه از ايران، خط تبليغاتی مورد نياز خود را به صورت خبر، گزارش، تحليل، مقاله و... به سرپل های اروپايی و از آنجا به رابطين اصلی شبکه در ايران منتقل می کند. اين خط تبليغاتی- مثلا فلان يادداشت يا گزارش- با امضای يکی از اعضای دست چندم شبکه روی سايت های «امروز»، «گويا نيوز»، «پيک نت» و... می رود و يا در يکی از روزنامه های زنجيره ای چاپ می شود و سپس خبرگزاری های خارجی و مقامات آمريکايی، اروپايی و اسرائيلی با استناد به اين اخبار و گزارش ها که ساخته و پرداخته خود آنها بوده است، تبليغات گسترده ای را عليه نظام، اسلام و مسئولان عالی رتبه کشور تدارک می بينند...»
آن روزها، بعد از انتشار مقاله «خانه عنکبوت» علاوه بر راديوهای آمريکا، اسرائيل، بی بی سی، آلمان، فرانسه و سايت های وابسته به اين شبکه، برخی از روزنامه های زنجيره ای و شخصيت ها و محافل وابسته به آنها حملات شديدی را عليه کيهان تدارک ديدند ولی از آنجا که در يادداشت کيهان به اسناد وابستگی اعضای شبکه ياد شده اشاره شده بود، جريانات مزبور به جای نفی استدلال و مستند مطالب کيهان به فحاشی روی آوردند و متاسفانه مراکز مسئول نيز از کنار ماجرا به آسانی عبور کردند تا اينکه...
۴- امروزه در حالی که ۳سال از انتشار يادداشت «خانه عنکبوت» می گذرد، بسياری از آنچه در يادداشت مورد اشاره پيش بينی شده بود تحقق يافته و شماری از اعضای شبکه مزبور که نام آنها در يادداشت کيهان با حروف اختصاری ذکر شده بود به خارج از کشور گريخته و ادامه ماموريت داخلی خود را به عنوان عضو همين شبکه در آمريکا و کشورهای اروپايی دنبال می کنند، از جمله؛
حسين باستانی که پيش از اين مسئوليت های زير را داشته است؛ عضو حزب مشارکت، عضو دفتر رياست جمهوری- آقای خاتمی- تهيه کننده بولتن های خبری برای آقای خاتمی، رئيس انجمن صنفی روزنامه نگاران، نويسنده روزنامه های زنجيره ای و...
حسين باستانی هم اکنون از مديران روزنامه اينترنتی روز آن لاين ROOZ-ONLINE است و ماه گذشته بعد از افشاگری کيهان درباره کمک های مالی آمريکا به اين سايت اينترنتی، حسين باستانی که هويت خود را افشا شده می ديد با صداقت اعتراف کرد که مبلغ ۷۳۰هزار يورو از موسسه هلندی- آمريکايی «هيفوس» دريافت کرده است ولی دريافت اين کمک مالی را در «راستای منافع ملی»! ارزيابی کرد!!
شهرام رفيع زاده، عضو سابق روزنامه دولتی ايران، هفته نامه ايران جوان و عضو تحريريه روزنامه اعتماد و همکار انتشارات طرح نو- از انتشاراتی های متعلق به جبهه دوم خرداد- و... رفيع زاده، اکنون در خارج کشور با سايت های ضد انقلابی همکاری نزديک دارد، مهدی خلجی پادو دکتر سروش و همکار سابق روزنامه انتخاب و چند روزنامه زنجيره ای ديگر که اکنون در هلند با راديو ضد انقلابی «زمانه» همکاری می کند. اميد معماريان، عضو شورای سردبيری روزنامه «حيات نو»، روزبه ميرابراهيمی عضو تحريريه روزنامه اعتماد، مجيد محمدی عضو روزنامه های زنجيره ای، حسين درخشان، مسئول بخش فنی روزنامه های مدعی اصلاحات و... مسعود بهنود، هوشنگ اسدی و نوشابه اميری هر سه از اعضای سابق ساواک و نويسنده روزنامه های زنجيره ای که هم اکنون از اعضای اصلی شبکه عنکبوتی هستند...
۵- طی چند هفته اخير برخی از «سرپل»ها و رابطين شبکه عنکبوت که ماموريت ارتباط اعضای داخلی شبکه با مراکز بيرونی اين شبکه را برعهده داشتند، بازداشت شده اند که کيهان در چند گزارش جداگانه با ارائه اسناد آشکار و البته غيرقابل انکار از هويت واقعی آنها پرده برداشت، هاله اسفندياری همسر شائول بخاش، کيان تاجبخش نماينده موسسه آمريکايی «جامعه باز» و بنياد «سوروس» در ايران، علی شاکری عضو فعال اين شبکه و از اعضای سابق جبهه ملی و عنصر نزديک به تشکيلات خاورميانه ای حزب جمهوريخواه آمريکا و...
افراد يادشده که تابعيت مضاعف ايرانی آمريکايی دارند و دستگيری آنها با اعتراض شديد مقامات برجسته آمريکايی و اروپايی روبرو شده است ماموريت آموزش عوامل جذب شده به شبکه، معرفی آنها به روزنامه های مدعی اصلاحات و نهايتا مرتبط ساختن آنان با مراکز بيرونی شبکه در آمريکا، هلند، پراگ، لندن، دوبی و... را برعهده داشته اند.
۶- حالا نگاهی به روزنامه ها و محافل حمايت کننده از اراذل و اوباش بيندازيد. بله، اشتباه نکرده ايد، رد پای اعضای شبکه عنکبوت را به وضوح در برخی از آنها می بينيد. و صد البته، کار به حمايت از اراذل و اوباش ختم نمی شود. بلکه ماموريت اصلی اين شبکه، تخريب فرهنگی، گسترش فساد، عمليات روانی عليه انقلاب اسلامی و... است و اين رشته سر دراز و عقبه ای نفرت انگيز دارد که شرح آن «مثنوی هفتاد من کاغذ» است و بيرون از حوصله اين وجيزه.
و بالاخره، آيا اکنون با ما هم عقيده نيستيد که حمايت برخی مطبوعات و سايت های اينترنتی از اهداف روانی- تبليغاتی آمريکا عليه ايران اسلامی از جمله حمايت آنان از اراذل و اوباش و سنگ اندازی در راه اجرای طرح تامين امنيت اجتماعی، تعجب آور نيست؟!




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024