پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 27.05.2022, 17:24

ایران دو نفتکش یونانی را توقیف کرد

شبکه خبری المیادین گزارش داد که دو فروند نفتکش یونانی در آب های خلیج فارس توسط گارد ساحلی ایران توقیف شد.

به گزارش ایرنا، المیادین (شبکه نزدیک به ایران و حزب‌الله لبنان) افزود: گارد ساحلی ایران دو نفتکش یونانی «دلتا بسودن» و «پردنت اند ریور» را در سواحل بندرلنگه و عسلویه توقیف کرده است.

پیشتر نشریه لویدز لیست که در حوزه کشتیرانی فعالیت می‌کند هم در خبری نوشت که یک نفتکش یونانی در آبهای بین المللی که در حال حرکت از خلیج فارس به سمت یونان بود توسط پرسنل نظامی ایرانی توقیف شد.

این نشریه در گزارش جداگانه‌ای نیز به نقل از منابع خود نوشت که یک کشتی دیگر با پرچم یونان در منطقه خلیج فارس توسط نیروهای ایرانی توقیف گردید.

به گفته منابع آگاه، نفتکش Delta Poseidon (IMO: 9468671) که تحت پرچم یونان حرکت می کرد، امروز توسط یک بالگرد ایرانی توقیف شد.

این نفتکش ساخت سال ۲۰۱۱، اندکی بعد گفته شد که با اسکورت یک کشتی نیروی دریایی ایران به سمت سواحل ایران حرکت می کند.

نفتکش محموله‌‎ای را در بصره عراق بارگیری کرده بود.

بر اساس اطلاعات واصله، مقصد نفتکش آگیوی تئودوروی در نزدیکی کورینث بود و محموله برای پالایشگاه روغن موتور واقع در آنجا فرستاده میشد.

نفتکش دلتا پوزیدون بخشی از ناوگان تانکرهای دلتا در یونان است.

دومین نفتکش یونانی توقیف شده یک کشتی پنج ساله کشتیرانی Prudent Warrior (IMO: 9753545) است که توسط نیروهای ایرانی توقیف شده است

پس از آنکه دولت یونان یک فروند کشتی تحت پرچم جمهوری اسلامی را در سواحل این کشور نگه داشته و بار آن را با حکم دادگاه و با هماهنگی دولت آمریکا توقیف کرد، چهارشنبه گذشته کاردار این کشور (در غیاب سفیر)  به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی به وی ابلاغ شد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024