شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - Saturday 30 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 26.05.2022, 20:41

دستگیری رهبر جدید «داعش» در استانبول

به‌رغم ابهام موجود در‌خصوص هویت رهبر جدید داعش بعد از کشته شدن عبدالله قرداش، رهبر پیشین آن ملقب به ابوابراهیم‌القرشی، مقامات ارشد ترکیه، پنج‌شنبه 5 خرداد تاکید کردند که رهبر جدید داعش پس از عملیات شناسایی و تعقیب در استانبول، دستگیر شده است.

به گزارش «بلومبرگ» این مقامات که به دلیل حساسیت موضوع، خواهان عدم افشای نام خود شدند، در این رابطه گفتند که پلیس ضد تروریسم و ماموران اطلاعاتی، مردی را بازداشت کردند که به احتمال زیاد، پس از کشته شدن رهبر پیشین گروه «داعش» طی عملیات آمریکا در ادلب در شمال سوریه در فوریه ۲۰۲۲، رهبری این گروه را برعهده گرفته است.

به گفته مسئولان ذیربط، رهبر این گروه تروریستی پس از عملیات تعقیب و مراقبت طولانی پلیس از خانه‌ای که در آن اقامت داشت، دستگیر شد و پلیس در جریان یورش به این خانه اقدام به تیراندازی نکرد.

بشار الصمیدعی

بر اساس داده‌های پیشین «العربیه»، سرکرده جدید «داعش»، بشار الصمیدعی (بشار خطاب غزل الصمیدعی) نام دارد، که به اسامی «حجی زید» و «ابو المعز العراقی» و همچنین ابوالحسن القریشی نیز ملقب است.

بر اساس همین داده‌ها، او در سال ۲۰۱۹ سمت قاضی‌القضات «داعش» و امیر ستاد عمومی شرعی این گروه را بر عهده داشت.

الصمیدعی قبل از پیوستن به گروه تروریستی داعش، در شهر موصل عراق زندگی می‌کرد و به عنوان کارمند در اداره برق نینوا مشغول به کار بود.

بر مبنای گزارش‌ها، او در سال ۲۰۱۸ در منطقه هجین سوریه هدف حمله هوایی قرار گرفت و در آن زمان زخمی و سپس ناپدید شد اما در سال ۲۰۱۹ در منطقه الدانه در حومه ادلب دیده شد.

شایان ذکر است که عبدالله قرداش، رهبر پیشین داعش، در سحرگاه سوم فوریه گذشته در پی عملیات هلی‌برد آمریکایی‌ها در منطقه اطمه در ادلب سوریه، در حالی در مخفی‌گاهی که به همراه خانواده خود در آن پنهان شده بود، کشته شد که ساکنان ساختمان مجاور محل اقامت او، هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024