پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sun, 23.01.2022, 11:04

گزارش سپاه از پرونده تازه‌ای علیه برادر حسن روحانی

حسین فریدون، برادر حسن روحانی، رئیس جمهور سابق متهم شده از مدیران شرکت قطعه‌سازی کروز در قالب رشوه و همچنین کمک به فعالیت‌های انتخاباتی مجلس نهم میلیاردها تومان پول گرفته.

نماینده دادستان در این جلسه که حالا فیلم حرف‌های‌اش منتشر شده، با استناد به گزارش سازمان اطلاعات سپاه اعلام شد حسین فریدون در سال ۹۴، ۱۶میلیارد ریال از مدیران قطعه‌سازی کروز گرفته.

فریدون همچنین متهم است که در سه نوبت جمعا ۱۸ میلیارد ریال «بابت انتخابات مجلس نهم» از مدیران شرکت کروز گرفته.

نماینده دادستان گفت این پول‌ها برای پیش‌بردن کارهای شرکت کروز به حسین فریدون داده.

نام چند متهم دیگر از جمله «محمد علی پور فطرتی»، «حمید کشاورز توچایی» و «مسعود احمدی زاده» مطرح شده و بر اساس گفته‌های نماینده دادستان مبالغ رشوه از طریق حساب‌های مسعود احمدی‌زاده به حسین فریدون منتقل شده.

مدیران شرکت کروز در حال حاضر به اتهام فعالیت‌های «مجرمانه در زمینه قاچاق حرفه‌ای و سازمان یافته قطعات خودرو» به میزان ۳۴ هزار میلیارد تومان، محاکمه می‌شوند.

آقای فریدون مهرماه سال ۹۸ به دلیل پرونده رشوه‌خواری که مرتبط با بدهکاران بانکی بود به ۵ سال زندان محکوم شد و به زندان رفت.

مسعود احمدی‌زاده که در خارج از ایران به‌سر می‌برد، در بانک صادرات کار می‌کرده، در پرونده پیشین حسین فریدون هم که مربوط به دریافت رشوه از رسول دانیال‌زاده بوده، نقش واسطه داشته و به خاطر آن پرونده به ۱۵ سال زندان محکوم شده‌ بود.

روزآروز



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024