جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 22.01.2022, 15:54

کیوان صمیمی؛ تبعید به قصدِ کشتنِ تدریجی

چهارشنبه، ۲۸ دی ماه، کیوان صمیمی زندانی سیاسی ۷۳ ساله که در اعتراض به قتل تبهکارانه‌ی بکتاش آبتین نامه‌ای با عنوان «قتل شبه عمد» نوشته بود، به دلیل انتشار این نامه از زندان اوین به زندان مرکزی کرج تبعید شد.

خبرها حاکی از آن است که زندانبانان، صمیمی را به بهانه‌ی رسیدگی به قطع شدن کارت تلفن او از بند خارج کرده‌اند، اما ساعاتی بعد مشخص می‌شود او به زندان دیگری تبعید شده است. به گفته‌ی مصطفی نیلی، وکیل کیوان صمیمی، تبعید این زندانی سیاسی با فشار نهادهای امنیتی صورت گرفته و او را «با توسل به خشونت و زور از زندان اوین خارج و به کرج منتقل کرده‌اند» و او حتی نتوانسته وسایل و داروهایش را با خود ببرد. نیلی افزوده است که کیوان صمیمی «در یکی از کلانتری‌های شهر کرج نگهداری می‌شود تا به ندامتگاه مرکزی این شهر منتقل شود».

پیش از این کانون نویسندگان ایران در خبری هشدار داده بود که احتمال تبعید این زندانی سیاسی وجود دارد و سلامت و جان او در خطر جدی است.

حکم دو سال زندان کیوان صمیمی، رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، فعال سیاسی و عضو شورای فعالان ملی‌ مذهبی ایران که مبتلا به بیماری قلبی است، آذر ماه ۱۳۹۹ و در اوج همه‌گیری کرونا اجرا شد. نگه داشتن او در زندان احتمال وقوع فاجعه‌ای دیگر را برای یک زندانی سیاسی بالا می‌برد. در روزهای اخیر جمعی از زندانیان سياسی در اعتراض به قتل بکتاش آبتین در زندان‌های مختلف دست به اعتراض و اعتصاب غذا زده‌اند و پاسخ حکومت که مسئول جان و سلامت آنهاست تا کنون چیزی جز ضرب و شتم و تبعید نبوده است.

کانون نویسندگان ایران



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024