پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 22.01.2022, 14:33

خودکشی استاد دانشگاه کاشان به دلیل مشکلات مالی

به گزارش دیده بان ایران؛ «دکتر جواد صفری» استاد عالی و بازنشسته دانشگاه کاشان خودکشی کرده است.

در پی اعلام خودکشی «دکتر جواد صفری» استاد عالی و بازنشسته دانشگاه کاشان، عباس کتابی سرپرست این دانشگاه با صدور پیام تسلیتی ضمن همدردی با خانواده این مرحوم نوشت: “خبر درگذشت استاد بازنشسته دانشکده شیمی دانشگاه کاشان جناب آقای دکتر جواد صفری موجب تالم و تاثر فراوان گردید. آن مرحوم در دوره خدمت در دانشگاه کاشان دانشجویان زیادی را دلسوزانه و عالمانه تربیت نمود. از درگاه ایزدمنان برای ایشان غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

کانون صنفی اساتید دانشگاه بوعلی: کارد به استخوان اساتید رسیده است

همچنین کانون صنفی اساتید دانشگاه بوعلی همدان با اشاره به همین مطلب نوشت: دکتر صفری استاد تمام عالی شیمی دانشگاه خودکشی کرد. دلیل عدم پرداخت پاداش ایشان پس از بازنشستگی بود. مدت هاست  دست هایی با همدستی صداوسیما تلاش در بدنام کردن اساتید دانشگاه دارند و در حالی که تا همین چندماه پیش حقوق یک استادیار پایه یک بین شش تا هفت میلیون تومان بود در برنامه هایی حساب شده اساتید را حقوق بگیرانی نجومی نشان دادند در حالیکه بیشترین حقوق اساتید بازنشسته از حقوق بسیاری از کارمندان سازمان و نهادها کمتر است. باید دید که چه بر سر آموزش عالی کشور آمده که برخی از اساتید را اینگونه به ستوه آورده و کارد به استخوان آنها رسیده است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: شاید خودکشی یک استاد تمام بازنشسته زنگ خطری باشد برای مسئولان نظام تا آنها را متوجه اوضاع خطیر آموزش عالی و تضییقاتی که پی در پی برای دانشگاه ایجاد می کنند مانند تلاش برای لغو احکام تمام وقت ویژه، سقف دار کردن حقوق و پاداش بازنشستگی، سختگیری های بی مورد در جذب و ... کرده باشد.

کانون صنفی اساتید دانشگاه بوعلی همدان مراتب تاسف عمیق خود را از این حادثه دلخراش اعلام و به خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می نماید.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024