جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 21.10.2021, 13:45

مردی که در برابر بنیاد شهید یاسوج خودسوزی کرد، جان باخت

وح‌الله برازیده، فرزند شهید که دو روز پیش در مقابل بنیاد شهید یاسوج خودسوزی کرده بود بامداد امروز درگذشت. او تنها فرزند شهید برازیده، از روستای بَرد پهن از توابع دهستان زیلایی بویراحمد و پدر دو فرزند بود.

روح‌الله برازیده که حوالی ساعت ۱۰ امروز (پنج‌شنبه) به علت سوختگی بیش از ۸۰ درصد جان خود را از دست داد سه‌شنبه ۲۷ مهرماه جاری در مقابل ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد خودسوزی کرده بود.

بنا بر گزارش نزدیکانش او که ۴۰ سال بیشتر نداشت پس از تحمل سالها فقر و از دست دادن کار در یک تعمیرگاه، برای درخواست اشتغال به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهکیلویه و بویراحمد مراجعه کرده بود و پس از استیصال در حل مشکلاتش، با ریختن بنزین بر بدنش خود را آتش زد.

کادر درمانی بیمارستان امیرالمومنین شیراز به رسانه‌ها گفته‌اند علاوه بر شدت سوختگی، زخم‌های عمیقی که بر بدن روح‌الله برازیده رخنه کرده بود کار درمان را سخت‌تر کرد و آنها علیرغم تلاش شبانه‌روزی در دو روز گذشته نتوانستند جانش را نجات دهند.

در نخستین واکنش به این خبر، جمعی از فرزندان شهدای منطقه در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024