پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 19.10.2021, 22:44

مادر ستار بهشتی خطاب به دولت بایدن: پشتیبان این حکومت ضدانسانی نباشید

گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس و زندانی سیاسی ایرانی که بر اثر شکنجه در زندان اوین، جان خود را از دست داده بود، در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، از او خواست که پشتیبان این حکومت «ضد انسانی» در «پستوهای تاریک سیاست» نباشد.

او در این نامه، که نسخه‌ای از آن در اختیار تلویزیون «ایران اینترنشنال» قرار گرفت، برای حضور در مراسم افتتاح «بنیاد ستار بهشتی» در آمریکا، از دولت جو بایدن ویزای ورود به خاک ایالات متحده را درخواست کرد و به سنگ‌اندازی‌های متعدد در ایران جهت ثبت «بنیاد حمایتی ستار بهشتی» اشاره نمود.

گوهر عشقی پیش‌تر از راه‌اندازی بنیادی به نام «ستار بهشتی» در آمریکا خبر داده بود که هدف آن حمایت از حقوق اجتماعی زندانیان سیاسی است.

او در بخشی از این نامه سرگشاده به بایدن توصیه کرده است که «دست یاری مردم ایران را بگیرد، نه طناب اعدام جمهوری اسلامی را.»

به گفته گوهر عشقی، جمهوری اسلامی یک «تصمیم کورکورانه» بود که «نسل امروز و دیروز سرنگونش خواهد کرد.»

او، پیش‌تر در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا، از او خواسته بود تا ۲۳ آگوست، روز تولد ستار بهشتی را، به عنوان «روز دوستی میان مردم ایران و مردم آمریکا» نام‌گذاری کند.

برایان هوک، رئیس وقت «گروه اقدام ایران»، در واکنش به این نامه در بیانیه‌ای گفت :«ما صدای شما را می‌شنویم و از مبارزه شما برای دستیابی به حقوق اولیه حمایت می‌کنیم. همچنین به همه کشورها یادآوری می‌کنیم که مردم ایران بزرگترین قربانیان رژیم ایران هستند.»

ستاربهشتی، کارگر و وبلاگ‌نویس ایرانی در سال ۲۰۱۲ به دلایل سیاسی بازداشت شد و توسط ماموران جمهوری اسلامی زیر شکنجه به قتل رسید.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024