شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday 27 July 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 06.06.2024, 11:58

صدراعظم آلمان: پناهجویان مرتکب جنایت باید از کشور اخراج شوند

اولاف شولتس، صداعظم آلمان روز پنجشنبه گفت که پناهجویانی که مرتکب جنایت می‌شوند حتی اگر از سوریه و یا افغانستان آمده باشند، باید به کشور مبدا اخراج شوند. شولتز این اظهارات را در پی حمله با چاقوی روز جمعه یک پناهجوی افغان به تجمع راستگرایان افراطی در مانهایم که منجر به کشته شدن یک پلیس شد، مطرح کرد.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت که هرگونه گرامی‌داشت و بزرگداشت، اقدامات تروریستی «خلاف همه ارزش‌های ما است» و مرتکبان ممکن است در آینده مجازات و یا اخراج شوند.

اولاف شولتس گفت: «بگذارید صریح بگویم، این که کسی که در کشور ما پناهنده شده مرتکب شدید‌ترین جرایم جنایی می‌شود، من را خشمگین می‌سازد. چنین مجرمانی باید از کشور اخراج شوند، حتی اگر از سوریه و یا افغانستان آمده باشند.»

آلمان از زمان تسلط مجددی طالبان در افغانستان در سال ۲۰۲۱ هیچ کس را به این کشور اخراج نکرده است. همچنین به دلیل جنگ طولانی مدت سوریه، این کشور در نظر برلین امن تلقی نمی‌شود و دولت آلمان کسی را به سوریه نیز اخراج نمی‌کند.

با این حال، بحث درباره از سرگیری اخراج‌ها به افغانستان در پی حمله با چاقوی جمعه گذشته یک جوان ۲۵ ساله افغان به تجمع راستگرایان افراطی در شهر مانهایم در غرب آلمان دوباره مطرح شد.

یک مامور پلیس ۲۹ ساله که در جریان این حمله به شدت زخمی شده بود، روز یکشنبه جان باخت و پنج نفر از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی که توسط «پکس اروپا»، گروهی که فعالیتش بر مقابله با اسلام افراط‌گرایانه متمرکز است، زخمی شدند.

در پی این حمله، وزارت کشور آلمان پیش‌تر اعلام کرده بود که به دنبال از سرگیری اخراج‌ها به افغانستان است.

اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان نیز روز پنجشنبه با ششم ژوئن طی سخنرانی در پارلمان آلمان (بوندستاگ) ارج نهادن به جنایات تروریستی را به منزله «سیلی به صورت قربانیان، خانواده آن‌ها و نظام دموکراتیک» دانست.

او گفت که قوانین اخراج به نوعی تشدید می‌شود که حتی چشم‌پوشی از محکومیت اقدامات تروریستی به عنوان زمینه اخراج تلقی شود.

آلمان سال گذشته شاهد افزایش مهاجران بود. بیشترین تعداد پناهجویان، حدود ۳۰ درصد از سوریه و سپس به ترتیب ترکیه و افغانستان بودند.

یورونیوز فارسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024