شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday 27 July 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 05.06.2024, 9:33

حمله مسلحانه به سفارت آمریکا در بیروت خنثی شد

ارتش لبنان روز چهارشنبه ۱۶ خرداد از حمله یک فرد مسلح به سفارت آمریکا در بیروت خبر داد و اعلام کرد که مأموران به فرد مهاجم شلیک کردند.

در بیانیه ارتش این کشور، ملیت فرد مهاجر سوری اعلام شده و آمده که او بر اثر شلیک مأموران حافظ سفارت زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

رسانه‌های محلی نیز از تبادل آتش به مدت سی دقیقه در اطراف ساختمان منطقه دیپلماتیک سفارت آمریکا در حومه شمالی شهر بیروت خبر دادند.

ارتش لبنان در بیانیه خود افزوده که «واحدهای مستقر در مجاورت سفارت آمریکا در حال بازرسی از منطقه هستند و برای تأمین امنیت آن تلاش می کنند».

سفارت آمریکا نیز در بیانیه‌ای درگیری در نزدیکی ساختمان خود در بیروت را تأیید و آن را «کوچک» توصیف کرده است.

با این حال، سفارت آمریکا اعلام کرده که تبادل آتش مقابل ورودی ساختمان متعلق به این کشور در بیروت، موجب زخمی شدن هیچ از کارکنان آن نشده و نیروهای امنیتی سفارتخانه و لبنان، به سرعت واکنش نشان دادند.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از منابع خود نوشته که یکی از مأموران حافظ امنیت سفارت آمریکا در بیروت، در جریان تبادل آتش با فرد مهاجم زخمی شده است.

هنوز اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نشده و تحقیقات درباره فرد مهاجم و علت حمله ادامه دارد.

سفارت آمریکا در بیروت در یک منطقه فوق‌امنیتی در خارج از این شهر قرار دارد و قبل از رسیدن به سفارت، چندین ایستگاه بازرسی پلیس افراد و خودروها را کنترل می‌کند.

رادیو فردا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024