پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - Thursday 13 June 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 16.05.2024, 14:51

محمود عباس حماس را به فراهم کردن بهانه برای حمله اسرائیل به غزه متهم کرد

محمود عباس، رئیس‌ دولت خودگردان فلسطین در سخنرانی روز پنج‌شنبه خود در اجلاس سران کشورهای عربی در منامه، حماس را متهم کرد که برای اسرائیل «بهانه‌هایی» برای حمله به نوار غزه فراهم می‌کند.

عباس گفت: «عملیات نظامی حماس با تصمیمی یکجانبه در آن روز، در 7 اکتبر، بهانه‌ها و توجیهات بیشتری برای اسرائیل برای حمله به نوار غزه و ادامه کشتار، تخریب و آواره کردن فلسطینیان فراهم کرد.»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت که باید از آمریکا خواسته شود که «اتخاذ سیاست استانداردهای دوگانه را متوقف کند».

او گفت: «دولت فلسطین آن گونه که از شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای انتظار داشت، حمایت مالی دریافت نکرد.» عباس افزود: «تقویت پایداری مردم و توانمند ساختن دولت فلسطین برای انجام وظایفش ضروری شده است».

او افزود: «ما باید از آمریکا، حامی اصلی اسرائیل بخواهیم که بر دولت اشغالگر فشار بیاورد تا وجوه نقدی فلسطینیان را آزاد کند و خود از وتو علیه مردم ما استفاده نکند و قوانین بین المللی را رعایت کند و سیاست استانداردهای دوگانه را متوقف کند.»

در بحبوبه تنش‌های منطقه‌ای و همزمان با جنگی که بیش از هفت ماه در نوار غزه بین اسرائیل و حماس در جریان است، سی و سومین اجلاس سران کشورهای عربی روز پنج‌شنبه در منامه، پایتخت بحرین، آغاز شد.

این نشست در شرایط استثنایی برگزار می‌شود. پیش‌نویس دستور کار پیشنهادی نشست شامل 8 موضوع اصلی است و به اقدامات عربی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، رسانه‌ای و امنیتی می‌پردازد.

العربیه فارسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024