شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 4 May 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 25.04.2024, 13:03

ارتباط مالکان جدید یورونیوز با نخست‌وزیر مجارستان

فدراسیون بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران (IFJ-EFJ) حمایت خود را از تقاضای اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فرانسه (SNJ)، برای شروع تحقیقات پارلمانی جهت روشن‌سازی منابع پولی استفاده شده برای خرید یورونیوز اعلام کرد.

اتحادیه ملی روزنامه نگاران فرانسه (SNJ) طی بیانیه ای اعلام کرد: «اینک دو ماه پیش از انتخابات پارلمان اروپا، نمایندگان منتخب جمهوری فرانسه وظیفه دارند تا روشن کنند، منابع مالی واقعی خرید یورونیوز از کجا تامین شده است و ائتلاف ملی‌گرایان مجارستان چه نقشی در این موضوع داشته است.»

ارتباط مستقیم و نزدیک ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان و شرکت آلپاک کپیتال، صندوق سرمایه‌گذاری پرتغالی که در سال ۲۰۲۲ کانال تلویزیونی یورونیوز را خریداری کرده، در یک گزارش تحقیقی آشکار شده است.

یورونیوز که قبلاً مقر آن در لیون بود ، به موجب قانون یک شرکت فرانسوی به‌شمار می‌رفت. فروش یورونیوز در ماه جولای ۲۰۲۲ پس از آن صورت گرفت که وزارت مالیه فرانسه به صورت رسمی صلاحیت صندوق سرمایه‌گذاری آلپاک برای خرید یورونیوز به قیمت صد و هفتاد میلیون یورو را تأیید کرد. پس از این معامله، یورونیوز اقدام به تعدیل حدود نیمی از کارمندان خود کرد و سپس دفتر مرکزی خود را از لیون به بروکسل منتقل کرد.

گزارشی که در یازدهم آوریل توسط یک کنسرسیوم رسانه‌ای اروپایی متشکل از روزنامه لوموند فرانسه، روزنامه اکسپرسو پرتغال و رسانه دیرکت۳۶ مجارستان منتشر شد، نشان می دهد که حداقل یک سوم از منابع مالی خرید یورونیوز متعلق به ویکتور اوربان و عوامل مرتبط با دولت مجارستان بوده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024