جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 3 May 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sun, 21.04.2024, 17:53

کریم اسماعیل‌زاده در زندان تبریز از درمان محروم است

کریم اسماعیل زاده، فعال ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان تبریز، علیرغم حال نامساعد جسمی، از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای اسماعیل زاده که از بیماری قلبی و مشکلات گوارشی رنج میبرد، از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است. داروهای مورد نیاز این زندانی توسط خانواده‌ او تهیه شده، با این وجود مسئولان زندان مانع از ارائه این داروها به آقای اسماعیل زاده شده اند.”
در تاریخ بیست و نهم فروردین ماه سال جاری، کریم اسماعیل زاده جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان تبریز منتقل شد.

آقای اسماعیل زاده، اواخر اسفند ۱۴۰۲ توسط شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی از بابت اتهام “تحریک و دعوت مردم به اعمال خشونت آمیز در فضای مجازی” به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال ترک (آذربایجانی) در تاریخ بیست و پنجم مرداد سال گذشته، در هنگام ورود به ورزشگاه سهند تبریز، پیش از شروع بازی فوتبال توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی پس از سه روز با تودیع وثیقه ۹۰۰ میلیون تومانی از زندان تبریز آزاد شد. پس از گذشت حدود یک هفته، آقای اسماعیلی مجددا بازداشت و نهایتاً مورخ ششم مهرماه با تودیع وثیقه ششصد میلیون تومانی از زندان تبریز آزاد شده بود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024