جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 3 May 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 20.04.2024, 11:34

وال‌استریت ژورنال: رهبران حماس انتقال مقر خود به خارج از قطر را بررسی می‌کنند

همزمان با ادامه جنگ در نوار غزه، روزنامه «وال‌استریت ژورنال» در گزارشی با اشاره به میانجی‌گری قطر میان اسرائیل و حماس و افزایش فشار کنگره آمریکا علیه دوحه، فاش کرد که رهبران سیاسی حماس انتقال دفتر خود به خارج از قطر را بررسی می‌کنند.

این روزنامه به نقل از برخی مقامات کشورهای عربی نوشت حماس در روزهای گذشته، دست‌کم با دو کشور منطقه برای انتقال دفتر خود به پایتخت‌هایشان گفت‌وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، اگر حماس قطر را ترک کند مذاکرات دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و آزادی ده‌ها گروگان اسرائیلی ممکن است به شکست منجر شود.

وال‌استریت ژورنال به نقل از یک اعضای حاضر در این مذاکرات از احتمال شکست گفت‌وگوها برای آتش‌بس کامل خبر داد.

حماس در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار دارد و جابجایی دفترش به خارج از قطر انتقال پیام‌های اسرائیل و آمریکا به این گروه را دشوار می‌کند.

یکی از اعضای حاضر در مذاکرات آتش‌بس به وال‌استریت ژورنال گفت :«گفت‌وگوها بار دیگر متوقف شد. نشانه‌ و چشم‌اندازی از احتمال سرگیری مذاکرات در آینده نزدیک دیده نمی‌شود و بی‌اعتمادی بین حماس و مذاکره‌کنندگان در حال افزایش است.»

یکی دیگر از اعضای حاضر در این مذاکرات، در گفت‌وگو با وال‌استریت ژورنال، توقف کامل گفت‌وگوهای آتش‌بس را «بسیار محتمل» عنوان کرد.

این روزنامه در ادامه خبر داد میانجی‌گرانی از کشورهای مصر و قطر در هفته‌های گذشته به نمایندگان حماس فشار آوردند تا درباره شروط خود در مذاکرات تجدیدنظر کنند. این گزارش اضافه کرد رهبران حماس اگر با پیشنهاد آزادی گروگان‌های اسرائیلی موافقت نمی‌کردند، گاهی تهدید به اخراج شدند.

خبرنگار العربیه روز شنبه از ادامه حملات اسرائیل به مناطق جنوبی نوار غزه خبر داد. آمریکا اعلام کرد اسرائیل را در حمله به رفح همراهی نخواهد کرد.

العربیه فارسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024