شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday 27 July 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 08.02.2024, 22:11

فرمانده عملیات حزب‌الله در نبطیه بر اثر حمله پهپادی در جنوب لبنان کشته شد

حمله پهپادی در عصر پنج‌شنبه ۱۹ بهمن، به خودرویی در ورودی شهر نبطیه در جنوب لبنان بنا بر گزارش‌های اولیه یک کشته و دو مجروح بر جای گذاشت.

بنا بر گزارش‌ها اولیه این خودرو در ورودی شهر نبطیه در جنوب لبنان با موشک شلیک شده از یک پهپاد هدف گرفته شده است.

‌خبرنگار «العربیه» گزارش داد که خودروی هدف گرفته شده در النبطیه در جنوب لبنان حامل ۳ سرنشین بوده که ۲ تن از آنها به بیمارستان منتقل شدند.

پس از آن خبرنگار «الحدث» به نقل از منابع خود گزارش داد که «عباس الدبس»، مسئول عملیات حزب‌الله در نبطیه طی حمله پهپادی به خودروی حامل او در ورودی این شهر در جنوب لبنان کشته شده است.

بنا بر داده‌های اطلاعاتی اسرائیل، «عباس الدبس»، مسئول عملیات حزب‌الله در نبطیه که گفته می‌شود در حمله پهپادی به خودروی او در ورودی این شهر در جنوب لبنان کشته شده است، هماهنگ‌کننده نیروی هوایی سپاه پاسداران ایران و مسئول سازمان‌دهی سامانه‌های پدافند هوایی ایران در سوریه بود.

به گفته برخی منابع «عباس الدبس» از سال ۲۰۲۲ از سوی اسرائیل به‌دلیل ارتباط او با طرح سازماندهی سامانه‌های پدافند هوایی ایران در سوریه تحت پیگرد بود.

در همین راستا رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد که ارتش این کشور یکی از فرماندهان حزب‌الله که مسئول پرتاب موشک به «کریات اشمونه» بود را از بین برده است.

صحنه‌هایی از دوربین‌ مداربسته در شبکه‌های اجتماعی لحظه هدف گرفتن خودروی حامل اعضای حزب‌الله در ورودی شهر نبطیه در جنوب لبنان را نشان می‌دهد.

تاکنون اما اخبار ضدونقیضی در رسانه‌ها مبنی کشته یا به‌شدت مجروح شدن سرنشینان این خودرو و همچنین تعداد و هویت آنها، منتشر شده است.

حزب‌الله لبنان تاکنون بیانیه‌ای رسمی درباره جزئیات این حادثه منتشر نکرده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024