شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday 27 July 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 08.02.2024, 18:17

ناوچه آلمانی برای محافظت از کشتی‌های تجاری راهی دریای سرخ شد

نیروی دریایی آلمان روز پنجشنبه ۱۹ بهمن، ناوچه پیشرفته «هِسِن» را برای محافظت از کشتی‌های تجاری به دریای سرخ اعزام کرد. این ناوچه با تجهیزات دفاع هوایی، بخشی از مأموریت اتحادیه اروپا است و برای تأمین امنیت و مقابله با حملات شبه‌نظامیان حوثی در یمن به منطقه اعزام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از هنگام آغاز جنگ در غزه میان اسرائیل و حماس، حوثی‌ها که کنترل بخش‌های زیادی از یمن را در دست دارند، در حمایت از فلسطینی‌ها، کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را هدف قرار می‌دهند. حملات حوثی‌ها باعث شده است تا بسیاری از کشتی‌‌ها، مسیرهای دیگری را برای عبور انتخاب کنند که باعث طولانی‌تر شدن سفر و افزایش هزینه‌ها شده است.

یان کریستین کااک، فرمانده نیروی دریایی آلمان، با اشاره به وضعیت کنونی در دریای سرخ، بر اهمیت حفظ امنیت در مسیرهای تجارت دریایی تأکید کرد و به خبرنگاران در برلین گفت که برخی کارخانه‌ها به دلیل نرسیدن مواد لازم به اروپا و آلمان مجبور به توقف تولید خود شده اند.

آمریکا با همراهی چند کشور دیگر در آذر سال جاری مأموریتی را برای حفاظت از دریای سرخ آغاز کردند تا مانع اختلال در یکی از شریان‌‌های اصلی تجاری جهان شوند.

اما برخی از متحدان ایالات متحده، به ویژه کشورهای اروپایی، نسبت به این طرح که شامل حملات هوایی آمریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌ها نیز بوده است، ابراز نگرانی می‌کنند، و تمایلی ندارند که تحت رهبری واشنگتن باشند.

فرانسه، یونان، و ایتالیا، از جمله کشورهایی هستند که در ماموریت اتحادیه اروپا در دریای سرخ شرکت دارند. کشتی‌های تحت فرمان اتحادیه اروپا ضمن رهگیری حملات علیه کشتی‌های تجاری، از آنها محافظت می کنند، اما در حملات علیه حوثی‌ها شرکت نخواهند کرد.

ناوچه آلمانی «هِسِن» از بندر «ویلهلم شاون» در دریای شمال راهی دریای سرخ شد، اما مشارکت آن در این ماموریت مشروط به دستور اتحادیه اروپا و تصویب پارلمان آلمان است.

این ناوچه برای دفاع هوایی ساخته شده است و دارای رادارهایی است که می‌تواند اهدافی را در برد ۴۰۰ کیلومتری شناسایی کند. این شناور قادر است تا موشک‌ها، پهپادها، و شهپا‌دها، را در برد وسیعی، تا بیش ۱۶۰ کیلومتری هدف قرار دهد و نابود کند.

صدای آمزیکا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024