شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday 27 July 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 07.02.2024, 23:35

تجمع اعتراضی گروهی از ایرانیان مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی در فرانکفورت

گروهی از ایرانیان ساکن آلمان شامگاه چهارشنبه ۷ فوریه ۲۰۲۴ / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ تجمعی اعتراضی در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی در فرانکفورت برگزار کردند. این تجمع در حالی برگزار شد که کنسولگری جمهوری اسلامی در فرانکفورت برای برگزاری مراسمی به مناسبت سالگرد انقلاب برنامه‌ریزی کرده بود. حضور جمعی از ایرانیان معترض، برنامه کنسولگری را برهم زد.

بهروز اسدی، فعال سیاسی ساکن آلمان در این تجمع سخنرانی داشت. گزارش زیر بخش‌هایی از سخنرانی اوست:

هم‌میهنان گرامی حضور تک تک شما در این برهه‌ی زمانی، پشتوانه‌ی مردم ایران و باعث دلگرمی آنهاست. صدای شما، بازتاب صدای مردم و مبارزین در ایران است. صدای مردمی باید باشیم که برای رسیدن به آزادی، با مرگ، زور و فشار دست و پنجه نرم می‌کنند. فریادهامان باید پشتیبانی از مردم ایران باشد.

قتل حکومتی مهسا-ژینا امینی تبدیل به یک موج جهانی اعتراض در برابر رژیم جمهوری اسلامی شده است. مانیفست «زن-زندگی-آزادی» چنان درخشش سیاسی و عمق پیدا کرده است که این شعار تبدیل به یک اسطوره شده است.

زنان قهرمان آن مرز و بوم مقاوم ایستاده‌اند و جوانان بی‌باک در عمل نه به این نظام جنون وخون اعلان کرده‌اند. معترضان را دستگیر و زندانی و اعدام کردند. اما جهان ایستاد! کسانی که «کج دار و مریز» با این حاکمیت رفتار کرده‌اند و هنوز ادامه می‌دهند، سیاست‌مداران دنیای غرب و شرق هستتد که حامیان رژیم ترور هستند.

دنیای شرق حامیان مستقیم و دائمی رژیم در مقابل منافع مردم هستند. و اما سیاستمداران غربی مماشات می‌کنند و گرنه:
- چرا سپاه پاسداران را در لیست ترور قرار نمی‌دهند.
- چرا در اروپا و ‌بویژه‌ آلمان لابی‌گران بیشتر از قبل به لابیگری و مماشات مشغولند؟
- چرا شرکت‌های پوششی سپاه پاسداران و مراکز اسلامی وابسته به جمهوری اسلامی هنوز به کارشان ادامه ‌می‌دهند؟
- چرا علیه اعدام‌ها در ایران صریح و واضح صحبت نمی‌شود؟
- چگونه این سیاست دوگانه را که تبدیل به یک استاندارد دوگانه شده است، توجیه می‌کنید؟

اما ما به شما می‌گوییم مردم ایران مصمم‌اند و امید به آزادی و دموکراسی دارند. مردم ایران «نه به این نظام» را در عمل بیان کرده‌اند. باید پشتیبانی از خواست مردم ایران برای رسیدن به آزادی را تبدیل به یک وظیفه کرد.

دنیای غرب! پشتیبان این رژیم جنایتکار وآشوبگر نباشید. با عملکردتان دو گانه اتان به این رژیم مشروعیت نبخشید؛ رژیمی که در خارج تشنج ایجاد میکند در داخل سرکوب واعدام را بی‌وقفه بدون توقف ادامه میدهد، تنها در هفته ی گذشته چهار زندانی سیاسی کرد ایرانی را همزمان اعدام کردند و اجساد آنان را‌ در عمل دزدیده و به خانواده ها تحویل نداده‌اند.

سقوط ایران در تمامی زمینه ها مشهود است؛ فرارمغزها، مهاجرت اجباری و پناهندگی نمونه‌های به تصویر کشیده شده‌ی این سقوط اند. لذا همه ی ما باید از حقوق‌خود در خارج در مقابل این رژیم دفاع کنیم و از‌اخراج پناهجویان ایرانی جلوگیری کنیم.

هم میهنان گرامی ما‌نباید مردم ایران و زندانیان سیاسی را تنها بگذاریم. باید جنایات رژیم را درهرجا و مکان افشا کنیم. صدای قربانیان ،دادخواهان عدالت خواهان آسیب دیدگان چشمی جدا از مسلک و مذهبی و عقیده باشیم. عدالت ودادخواهی را نباید فراموش کرد. به پا خیزیم و به جهانیان اعلام کنیم ما برای آزادی، دادخواهی و عدالت حقوقی-مدنی- اجتماعی- سیاسی مبارزه میکنیم وخواهان سقوط این رژیم منحوس هستیم. بپاخیز هموطن واعلان کن!

عاملان و آمران و حکومت مداران ریز و درشت را که عامل جنایت ها و سیه روزی این مردم‌اند نه می‌بخشیم ونه فراموش می‌کنیم.

زن- زندگی-آزادی
اتحاد-مبارزه-پیروزی
هفتم فوریه دوهزارو بیست وچهار
فرانکفورت
بهروز اسدی فعال حقوق بشر و فعال سیاسی

 



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024