شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday 27 July 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 06.02.2024, 11:30

لزوم شفاف‌سازی وضعیت تحریریه «فردای اقتصاد»

انجمن صنفی خبرنگاران ایران در واکنش به حضور نیروهای امنیتی در ساختمان محل استقرار تحریریه «فردای اقتصاد» در کانال تلگرام خود نوشت:

دوشنبه‌شب ۱۶ بهمن‌ماه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران از طریق یکی از همکاران باخبر شد که ماموران یکی از نهادهای انتظامی یا امنیتی با حضور در ساختمان محل استقرار تحریریه «فردای اقتصاد»، با جمع‌آوری گوشی‌های تلفن همراه اعضای تحریریه از ورود و خروج آنها جلوگیری کرده‌اند.

با طولانی شدن زمان حضور ماموران در دفتر فردای اقتصاد و بی‌اطلاعی اعضای خانواده خبرنگاران از وضعیت آنها یکی از اعضای هیات مدیره بامداد سه‌شنبه در مقابل ساختمان فردای اقتصاد حاضر شد و گزارش داد که شماری از همکاران این رسانه به مرور از ساختمان بیرون آمده‌اند.

دلیل این اقدام ضابط قضایی بر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران پوشیده است و پرس و جو برای کسب اطلاع از دلیل این اقدام هم نتیجه‌ای نداشته است.

از مقام صادر‌کننده حکم ورود و ضابط قضایی انتظار می‌رود برای رفع ابهامات فراوان و نگرانی خانواده و همکاران صنف در زودترین زمان ممکن درباره این اقدام و دلایل آن به صورت شفاف توضیح دهد.

توضیح خبرگزاری میزان:
«با انتشار خبری با موضوع بازداشت یک خبرنگار سابق اقتصادی و بازرسی ضابط قضایی از محل یک سایت خبری، پیگیری‌ها نشان می‌دهد بازرسی از محل این رسانه و بازداشت فرد مورد اشاره هیچ ارتباطی با فعالیت خبرنگاری و رسانه‌ای نداشته است. این گزارش حاکی است در پرونده مفتوح قضایی تشکیل شده با این موضوع، هیچ اتهام رسانه‌ای و خبری نیز وجود ندارد و اتهامات در حوزه دیگر‌ی در حال بررسی است.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024