جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 01.02.2023, 23:17

بازداشت ۳۶ عضو «شبکه قاچاق مواد‌مخدر مرتبط با ایران» در آذربایجان

العربیه: وزارت کشور آذربایجان از اجرای عملیاتی ویژه برای بازداشت اعضای یک شبکه قاچاق مواد مخدر از ایران به این کشور، خبر داد.

شبکه خبری «آپ‌آ»، چهارشنبه ۱۲ بهمن در گزارشی اعلام کرد ۳۶ نفر در ارتباط با قاچاق مواد مخدر برای ایران و ضبط ۱۱۴ کیلوگرم مواد مخدر و ۳ هزار قرص اکستازی و متادون توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری آذربایجان، بازداشت شده‌اند.

بنا بر این گزارش، این افراد، اعضای یک گروه «تبهکار سازمان يافته» بودند که «مقادیر زیادی مواد مخدر را با نام‌های متعارف «پنهان»، «بابا»، «پیمان»، «آراز» و ... از ایران به آذربایجان می‌فرستاده و در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغ مصرف مواد، جوانان را به سمت مصرف مواد مخدر وسوسه می‌کردند.»

پیش‌تر، وزارت کشور جمهوری آذربایجان از بازداشت ۳۹ نفر دیگر در ارتباط با «فعالیت‌های خرابکارانه» به‌نفع ایران، خبر داد.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد، این افراد «در شبکه‌های اجتماعی به سود جمهوری اسلامی تبلیغات می‌کرده و از آزادی اعتقادات مذهبی در جمهوری آذربایجان سوءاستفاده کرده‌اند».

وزارت کشور آذربایجان افزوده است این افراد، در واقع «به وظایف محول‌شده از طرف سرویس‌های ویژه ایرانی عمل می‌کردند و سنت تسامح شکل‌گرفته در آذربایجان را تضعیف می‌کردند.»

این اعلامیه یک روز پس از آن صادر شد که آذربایجان از شهروندان خود خواست از سفر غیرضروری به ایران خودداری کنند.

در پی حمله مسلحانه یک شهروند ایرانی به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و کشته شدن رئیس بخش امنیتی این سفارت‌خانه و زخمی‌شدن دو نفر دیگر از کارکنان سفارت جمهوری آذربایجان، وزارت خارجه این کشور، سفارت خود در تهران را تعطیل کرده و دیپلمات‌های خود را از تهران به کشورشان فراخواند.

روابط ایران و آذربایجان در ماه‌های اخیر در پی حمایت جمهوری اسلامی از ارمنستان در جریان جنگ آذربایجان- ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ و برگزاری مانورهای نظامی ایران در نزدیکی منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان، سبب تیرگی روابط دو کشور شده است.

جمهوری آذربایجان طی چندین موضع‌گیری مسئولان این کشور حمله روز جمعه به سفارت خود در تهران را «تروریستی» خوانده و رژیم جمهوری اسلامی را در ارتباط با حفظ امنیت کارکنان این سفارت مسئول دانست.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024