جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 26.01.2023, 9:59

هانیه توسلی: توان روحی شرکت در جشنواره ندارم

پس از انتشار فهرست فیلم‌های جشنواره حکومتی فیلم فجر، هانیه توسلی، بازیگر سرشناس، نیز اعلام کرد حضور فیلم «چرا گریه نمی‌کنی» با بازی او «در هر رویدادی تصمیم من نیست و نخواهد بود».

خانم توسلی امروز در اینستاگرامش همچنین نوشت که بازی او در نقشی کوتاه در این فیلم مربوط به اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱ بوده و «در چند ماه گذشته برخلاف نام فیلم خیلی گریه کرده‌ام و توان روحی و روانی شرکت و حضور در جشنواره را ندارم».

در فهرست فیلم‌های اعلام‌شده برای جشنواره فیلم «چرا گریه نمی‌کنی» به‌تهیه‌کنندگی رضا محقق نیز حضور دارد که هانیه توسلی هم یکی از بازیگران آن است.

پیش از هانیه توسلی، کیومرث پوراحمد نیز در واکنش به اعلام حضور فیلمش در جشنواره نوشته بود «مالک فیلم تهیه‌کننده است و مثل همه جاى دنيا فقط او مى‌تواند درخواست حضور یا عدم حضور در جشنواره را داشته باشد». آقای پوراحمد در پایان پیامش هم تأکید کرده بود: «با اين همه داغى كه بر دل داريم، ديگر چه جشنى! چه جشنواره‌اى!؟»

پیش از اعلام نام فیلم‌ها، سینماگران بسیاری، در واکنش به سرکوب خونین اعتراضات «زن زندگی آزادی» خواستار تحریم شرکت در این دوره از جشنواره فیلم فجر شده بودند.

حدود نیمی از فیلم‌های حاضر در جشنواره حکومتی فیلم فجر ساخته‌های اول سازندگان آن‌ها هستند و شمار بسیاری از آن‌ها با سرمایه‌گذاری نهادهای حکومتی و دولتی ساخته شده‌اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024