پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 09.12.2022, 21:07

واکنش آمریکا و کانادا به خشونت جنسی حکومت ایران

آمریکا و کانادا استفاده جمهوری اسلامی از خشونت جنسی به عنوان «ابزار سرکوب» را محکوم کردند

آمریکا و کانادا روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای مشترک «خشونت بی‌رحمانه جمهوری اسلامی علیه معترضان مسالمت‌جو» را محکوم کردند.

به گزارش صدای آمریکا، دو کشور ضمن محکوم کردن «سرکوب فراگیر و خشونت دولتی علیه زنان» اعلام کردند «تحریم‌هایی هماهنگ» را علیه مقامات ایرانی مقصر نقض حقوق بشر از جمله سرکوبگران اعتراضات جاری وضع کرده‌اند.

آنها با اشاره به کشتن صدها معترض و بازداشت خودسرانه هزاران معترض از سوی جمهوری اسلامی گفته‌اند: «از گزارش‌های اخیر مبنی بر استفاده مقامات ایرانی از خشونت جنسی به عنوان یک ابزار شنیع سرکوب اعتراضات به شدت نگران هستیم.»

دو کشور همچنین نسبت به آغاز صدور احکام شدید علیه مدافعان حقوق بشر و معترضان از جمله حبس‌های طولانی‌مدت و اعدام ابراز نگرانی کرده‌اند.

آمریکا و کانادا با اعلام مجدد حمایت از «مردم شجاع ایران» تصریح کرده‌اند همچنان به یافتن راه‌هایی جدید به منظور تحمیل هزینه بر ناقضان حقوق بشر ایرانیان متعهد هستند و این که جمهوری اسلامی باید به استفاده از خشونت علیه مردمی که در پی بهره‌مندی از حق آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز هستند، پایان دهد.

روزنامه گاردین به تازگی با انتشار مطلبی بر اساس مصاحبه با چندین پزشک در نقاط مختلف ایران، گزارش کرد که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی زنان معترض ایرانی را با شلیک گلوله به صورت، پستان، و اندام تناسلی هدف قرار می‌دهند.

این در حالی است که اجرای نخستین حکم اعدام مرتبط با اعتراضات جاری در ایران که با به دار آویختن محسن شکاری در روز ۱۷ آذر انجام شد، محکومیت گسترده جهانی را در پی داشت.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024