پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 06.12.2022, 19:48

دو هزار پرستار اخراج شده و خانه‌نشین هستند

بیش از ۱۰ هزار پرستار طرحی که در دوران کرونا مشغول خدمت بودند، حالا اخراج شده و خانه‌نشین هستند. به گزارش روزنامه سازندگی، رئیس سازمان نظام پرستاری استان تهران ضمن انتقاد از سرانجام نامشخص استخدام پرستاران تمدید طرحی دوران کرونا گفت: تنها در اســتان تهران حدود ۲۰۰۰ پرستار تمدید طرحی کرونا، تعدیل شدند.

به گزارش روزنامه سازندگی، تناقض عجیبی حاصل خواندن اظهارات رئیس سازمان نظام پرستاری نصیب مخاطب می‌شود. از یکسو، بسیاری از مسئولان وزارت بهداشت درسال‌های گذشته از کمبود پرستار دربیمارستان‌ها گفته‌اند و از سوی دیگر ماجرای مهاجرت پرستاران به کشورهای حاشـیه خلیج فارس و ترکیه.

در این میان سوالاتی که ذهن را با خود همراه می‌کند کم نیستند؛ اگر پرستار کم است چرا استخدام نمی‌کنید؟ اگر اســتخدام می‌کنید چرا اخراج می‌کنید؟ و حالا که اخراج می‌کنید، مهاجرت می‌کنند و سر از بیمارستان‌های کشورهایی مانند عمان درمی‌آورند چرا واکنش نشان می‌دهید و آسمان‌ و ریسمان به هم می‌بافید؟

اما به‌رغم اینکه وزارت بهداشت خود را به‌عنوان یکی از غصه‌داران مهاجرت پرستاران معرفی می‌کند اما به نظر می‌رسد ناتوانی بیمارستان‌ها در پرداخت حقوق پرستاران یکی مواردی است که باعث تعدیل نیروهای پرستاری در سال‌های گذشته شده است.

۱۶ ساعت از ۲۴ ساعت شبانه‌روز را پرستاران به صورت مستقل خدمت بیماران بستری در بیمارستان‌ها هستند، درحالی که حداکثر زمان حضور پزشک بر بالین بیمار، یک ساعت هم نمی‌شود. چرا باید پول خدماتی که پرســتاران ارائه می‌دهنــد، به جیب دیگران برود. در حالــی که اگر قصوری و خطایی صورت بگیرد، این پرستاران هستند که باید جوابگو باشند. پرستاران می‌گویند چرا در دوران کرونا عزیز بودیم، حالا که کرونا فروکــش کرده است، ما را اخراج میکنند.

به گفته مسئولان سازمان نظام پرستاری، بیش از ۱۰ هزار پرستار طرحی در دوران کرونا مشغول خدمت بودند،حالا اخراج شده خانه‌نشین هستند. در این میان، به نظر می‌رسد وزارت بهداشت به عنــوان متولی درمان و سلامت جامعــه تاکنون از وظایف اولیه خود شانه خالی کرده یا نتوانسته از عهده مشکلات برآید.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024