جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 10.08.2022, 10:01

حمله تند رسانه‌های حکومتی به میرحسین موسوی

رادیو فردا: رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران و نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی و همچنین برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وجود حمله شدید به میرحسین موسوی پس از انتشار یک نوشته تازه از او، احتمال موروثی شدن رهبری در جمهوری اسلامی را که موسوی نسبت به آن هشدار داده، تکذیب نکردند.

آقای موسوی که همچنان در حصر خانگی به سر می‌برد، در نوشته تازه خود از سرکوب اعتراضات مردمی در ایران و سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی انتقاد کرد و نسبت به احتمال موروثی شدن رهبری در ایران هشدار داد.

مدت‌هاست که از مجتبی خامنه‌ای، یکی از فرزندان علی خامنه‌ای که نفوذ زیادی در سپاه پاسداران دارد، به عنوان یکی از نامزدهای رهبری آینده ایران نام برده می‌شود.

میرحسین موسوی در پیام تازه خود نوشت: «سیزده سال است که اخبار این توطئه شنیده می‌شود. اگر به راستی در پی آن نیستند چرا یک بار چنین نیتی را تکذیب نمی‌کنند؟»

اما روزنامه کیهان نزدیک به دفتر رهبر جمهوری اسلامی و خبرگزاری‌های فارس و تسنیم وابسته به سپاه پاسداران، که از این نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به عنوان «یکی از سران فتنه» نام می‌برند، بیشتر به بخش‌هایی از نوشته موسوی پرداختند که درباره سرکوب اعتراضات ایران و همچنین سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی است.

این رسانه‌های حکومتی موسوی را به «حمایت از داعش و اسرائیل» و همچنین «توهین به رهبری و شهدای مقاومت اسلامی» متهم کردند.

کیهان به مدیر مسئولی حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی، در مطلبی از «مأموریت دیکته‌شده یکی از سران فتنه در حمایت آشکار از اسرائیل و داعش» و همچنین «انزوا، پریشان‌حالی و درماندگی سیاسی» موسوی نوشت.

ین روزنامه همچنین با ادعای «حمایت و هواداری میرحسین موسوی و تروریست‌ها از یکدیگر» بار دیگر اعتراضات مردمی ایران را «اغتشاشات» و «آشوب» توصیف کرد و اظهارات آخرین نخست‌وزیر جمهوری اسلامی درباره فرماندهان سپاه پاسداران را «ناجوانمردانه‌» خواند.

در نوشته آقای موسوی که در واقع مقدمه او بر «ترجمه عربی بیانیه‌های جنبش سبز» است بدون ذکر نام حسین همدانی، این فرمانده ارشد سپاه پاسداران که در سوریه کشته شد، به دلیل نقش داشتن در سرکوب اعتراضات پس از انتخابات ۸۸ «سردار بی‌افتخار» توصیف شده است.

آخرین نخست‌وزیر جمهوری اسلامی سرنوشت مسئولانی چون حسین همدانی را «عبرتی برای بازماندگان» خواند «تا دریابند که خودکامه در ازای طعمه‌ای که پیش‌پای‌شان می‌اندازد همه چیز آنان را مطالبه می‌کند.»

خبرگزاری فارس این بخش از نوشته موسوی را «رکیک‌ترین بخش این» نوشته خوانده است.

همچنین خبرگزاری تسنیم، موسوی را «فتنه‌گر ساده‌لوح» و نوشته‌ی اخیر او را «نمایش یک سقوط کامل و بی‌حدومرز» توصیف کرده و از اصلاح‌طلبان به ویژه محمد خاتمی رئیس‌جمهور پیشین خواسته است به این بیانیه واکنش نشان دهند.

تسنیم تاکید کرده است: «عدم مرزبندی صریح و مشخص با چنین اقدامی، خط بطلانی بر ادعاهای اصلاح‌طلبانه آنها خواهد بود.»

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به «توهین میرحسین موسوی به مدافعان حرم»، این ادعا را مطرح مرده است که «امثال موسوی برخلاف ادعاهایی که دارند، هیچ تعلق خاطری به ایران ندارند.»

سلیمی افزوده است: «آیا این افراد نمی‌دانند که هر کشوری عمق استراتژیک دارد و عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران کجاست؟»

در حالی که جمهوری اسلامی حضور خود در سوریه را تحت عنوان «دفاع از حرم» توجیه می‌کند، موسوی در نوشته اخیر خود تاکید کرد: «دفاع از حرم که به معنای حراست از قلب مؤمن در مقابل کمترین گرایش به ستمگران است، به خون ریختن در سرزمین‌های بیگانه برای تحکیم پایه‌های رژیمی کودک‌کش اطلاق می‌شود.»

همچنین مجتبی رضاخواه، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیتی موسوی را به «لجاجت و بلاهت» متهم کرد و نوشت او در ماه محرم «در جبهه یزید ایستاده است.»

با وجود سکوت نسبی رسانه‌های حکومتی درباره احتمال رهبر شدن مجتبی خامنه‌ای، عبدالله گنجی، از روزنامه‌نگاران نزدیک به حکومت نوشت: «مدعای موروثی کردن رهبری از سوی موسوی بدون سند، برهان و حجت، دوقلوی همان اتهام تقلب است این دو یک سرمنشأ دارد.»

با این حال، عبدالرضا داوری فعال رسانه‌ای که پیشتر به محمود احمدی‌نژاد نزدیک بود، بر «حقانیت جانشینی آیت‌الله سید مجتبی خامنه‌ای» تاکید کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024