جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 09.08.2022, 9:29

دومین خودکشی مرگبار در میان کارگران اخراجی پتروشیمی ایلام

منابع حقوق بشری از دومین خودکشی مرگبار طی کمتر از ۲۴ ساعت در میان کارگران اخراجی شرکت پتروشیمی ایلام خبر داده و علت آن را «مشکلات معیشتی» اعلام کرده‌اند.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو نام این کارگر اخراجی را علی‌محمد کریمی اهل شهر چوار از توابع ایلام اعلام کرد و نوشت که او ظهر دوشنبه ۱۷ مرداد با اسلحه به زندگی خود پایان داد.

این در حالی است که روز یکشنبه نیز محمد منصوری ٣٢ ساله و از کارگران اخراجی این شرکت خود را حلق آویز کرده و به زندگی خود پایان داده بود.

آقای منصوری نیز همچون آقای کریمی متاهل بود و به دلیل مشکلات معیشتی خودکشی کرد.

هه‌نگاو به نقل از یک منبع مطلع اضافه کرد این دو کارگر «از کارگران روزکار پتروشیمی ایلام بوده‌اند که چند ماه پیش و پس از چندین سال کارکردن توسط مسئولین این شرکت اخراج شدند».

در هفته‌های گذشته گزارش‌های متعددی از خودکشی کارگران در گوشه و کنار کشور منتشر شده است که تعداد خودکشی‌ها به دلیلی مشکلات معیشتی در ایران را از خردادماه به ۱۰ مورد می‌رساند.

ازجمله دادستان لاهیجان، نهم مرداد از خودسوزی «یکی از کنتورنویسان تحت پیمانکاری امور آب و فاضلاب» این شهرستان خبر داده و دلیل این اقدام را «اعتراض به تعلیق شدن از کار از سوی شرکت پیمانکاری» عنوان کرده بود.

همچنین اواسط خرداد، خودسوزی دو کارگر در ماهشهر در اعتراض به اخراج خود در خبرساز شده بود.

در همان زمان منابع خبری حقوق بشری از خودسوزی یک کارگر در یاسوج به دلیل «ناتوانی در پرداخت بدهی ده میلیون تومانی» خبر داده بودند.

در سال‌های اخیر همزمان با افزایش فشارهای اقتصادی، بر اساس اعلام انجمن علمی روان‌پزشکان ایران، آمار خودکشی در ایران نیز روند صعودی داشته است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024