جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 08.08.2022, 13:11

این نوع واکنش‌ها امری آشناست! / احمد زیدآبادی

مدیران روزنامۀ کیهان که پیش از این بارها برجام را “خسارت محض” و “توافقی در خدمت آمریکا و اسرائیل” معرفی کرده‌اند، قاعدتاً این روزها باید سخت نگران نتیجۀ مذاکرات هیئت جمهوری اسلامی در وین برای احیای آن توافقنامه باشند!

آنها اما گویا ابراز نگرانی در این باره را چندان به مصلحت سیاسی خود تشخیص نداده‌اند و به جای آن، علیه برخی رسانه‌های داخلی از جمله روزنامۀ شرق، پرونده‌سازی‌های مرسوم خود را تشدید کرده‌اند!

بله. این نوع واکنش‌ها امری آشناست! چند دهه پیش، جوانی غریبه به خواستگاری دختر مردی در روستای ما آمد. هم‌ولایتی ما که در ادعا و بلوف در آن حوالی همتایی نداشت، قسم یاد کرد که دخترش حتی اگر از بی‌شوهری بمیرد، او را به جوان غریبه نخواهد داد. دختر اما پا به سن گذاشت و خواستگاری جز جوان غریبه پیدا نکرد. چون ماندن دختر در خانۀ پدرش در آن دوران از هر جهت غیر قابل پذیرش بود، مرد روستایی به ناچار تن به وصلت داد. مردم ده که از سابقۀ ماجرا با تمام جزئیاتش با خبر بودند، در انتظار روز عروسی نشستند تا نوع واکنش مرد پرادعا را از نزدیک ببیند. سرانجام روز عروسی فرا رسید و صدای ساز و دهل و رقص و شادی به آسمان بلند شد. در آن هنگامه، پدر عروس با ترکۀ انار سر در پی زن بینوایش گذاشته بود که چرا هفت ماه قبل از آن تاریخ، کشک را غلیظ ساییده و از این جهت به او خسارت رسانده است!

اگر پدر عروس آن روز گوشه‌ای می‌نشست و سر در گریبان می‌برد، شاید عده‌ای از دهاتی‌ها دلی هم به او می‌سوزاندند اما با کاری که کرد نه فقط خنده بازاری بی‌سابقه به راه انداخت بلکه ضرب‌المثل هم شد!



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024