جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 04.08.2022, 15:13

دبیرکل ناتو: نباید اجازه داد روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، روز پنجشنبه گفت که جنگ در اوکراین خطرناک‌ترین دوره برای اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است و نباید اجازه داد روسیه پیروز شود.

به گزارش صدای آمریکا به نقل از خبرگزاری رویترز، دبیرکل ناتو همچنین گفت که برای جلوگیری از موفقیت مسکو، این سازمان و کشورهای عضو آن ممکن است مجبور شوند برای یک مدت طولانی با ارسال تجهیزات جنگی و دیگر کمک‌ها به پشتیبانی از اوکراین ادامه دهند.

او گفت: «آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد وحشتناک است، اما اگر جنگی بین روسیه و ناتو رخ دهد، بسیار بدتر خواهد بود.»

استولتنبرگ گفت: «اگر رئیس جمهوری ‌‌‌‌[روسیه، ولادیمیر] پوتین حتی به فکر این باشد که کاری مشابه با آنچه را با گرجستان، مولداوی یا اوکراین کرد، با یک عضو ناتو کند، آنگاه تمام ناتو بلافاصله درگیر خواهد شد.»

از سوی دیگر فرماندار منطقه دونتسک، پاولو کیریلنکو، گفت: هشت نفر در حمله توپخانه‌ای روز پنجشنبه روسیه به شهر تورتسک در شرق اوکراین کشته و چهار نفر زخمی شدند.

او در تلگرام نوشت گلوله‌های توپ به یک ایستگاه حمل و نقل عمومی که مردم در آن بودند برخورد کرد. فرماندار دونتسک گفت سه کودک در میان مجروحان هستند.

روسیه پیشتر هدف قرار دادن غیرنظامیان و اتهامات مربوط به جنایات جنگی را تکذیب کرده است. کی‌یف می گوید روسیه بدون آنکه اوکراین علیه آن کاری کرده باشد به این کشور حمله کرده است.

در همین حال، ارتش بریتانیا روز پنجشنبه در یک ارزیابی گفت ادامه حملات اوکراین به استحکامات نظامی روسیه به احتمال زیاد بر امور لجستیک و بر امور مربوط به پشتیبانی رزمی روسیه فشار وارد می کند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024