جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sun, 03.07.2022, 7:56

‌تجهیزات دفاع هوایی ارسالی ایران به سوریه هدف قرار گرفت

رادیو فردا: تلویزیون اسرائیل می‌گوید در حمله موشکی بامداد شنبه به غرب سوریه، محموله‌ سیستم‌های دفاع هوایی را هدف قرار داده که ایران مدعی شده بود «بازی» را در سوریه تغییر می‌دهد.

سوریه روز شنبه، ۱۱ تیرماه، اعلام کرد که اسرائیل چند مرغداری را در شهرک حمیدیه در استان جنوبی طرطوس در نزدیکی مرز سوریه با لبنان، با شلیک موشک هدف قرار داده است.

با این حال به گفته ناظر حقوق بشر سوریه، هدف حملات اماکنی بوده که حزب‌الله، در آن‌ها جنگ‌افزار را انبار و بعدا به لبنان منتقل می‌کرده است.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شنبه، بدون اشاره به منبع خبر، گزارش داد محموله‌ مورد هدف قرار گرفته، احتمالا سلاح‌هایی بوده که هفته گذشته از یک کشتی ایرانی تخلیه شده است.

پیش از این مقام‌های نظامی اسرائیل گفته بودند که سوریه با استفاده از تجهیزات ارتقا یافته ایرانی، توان ضدهوایی خود را بالا برده است.

طرطوس، مرکز استانی به همین نام، دومین بندر حیاتی سوریه پس از لاذقیه، از این نظر نیز اهمیت دارد که پایگاه نیروی دریایی روسیه در آن مستقر است. طرطوس تنها مقر دریایی روسیه در خاورمیانه است.

حضور نیروی دریایی روسیه در طرطوس در سال‌های اخیر به عنوان یکی از دلایل مسکو در حمایت از ادامه بقای حکومت بشار اسد عنوان شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024