جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 18.05.2021, 9:39

اعلام موجودیت «حزب رستاخیز ایرانگرایان»

گزارش خبری مراسم اعلام موجودیت حزب رستاخیز ایرانگرایان

با درود

در تاریخ بیست و پنجم/ اردیبهشت ماه/ ۲۵۸۰ شاهنشاهی برابر با پانزدهم/ می/ ۲۰۲۱ همزمان با یکهزار و هشتاد ‏و هشتمین بزرگداشت پیر سخن پارسی؛ نگارنده شناسه ایرانی؛ فردوسی بزرگ. حزب رستاخیز ایرانگرایان در نشست ‏و همایشی آنلاین، رسما به کارزار آمده و موجودیت سیاسی،‎ ‎نگرش، آرمان و آماج خود را اعلام نمود.

این مراسم در ساعت ۲۱:۳۶ به هنگام تهران با پخش سرود ای ایران آغاز شد. سپس مهندس مهرداد قنبری، گرداننده ‏مراسم و از بنیادگزاران و از اعضای شورای رهبری حزب رستاخیز ایرانگرایان، از سوی حزب رستاخیز ‏ایرانگرایان به باشندگان و میهمانان در این نشست خوش آمد گفتند. در ادامه بیانیه اعلام موجودیت حزب رستاخیز ‏ایرانگرایان در قالب نماهنگی به سمع و نظر سروران حاضر در نشست رسید‎.

در آغاز این مراسم از احزاب، سازمان ها و انجمن های سیاسی حاضر در نشست قدردانی بعمل آمد. دکتر بهمن ‏شاهنگیان از بنیادگزاران حزب و عضو شورای رهبری حزب رستاخیز ایرانگرایان در پیوند جدیت و سخت کوشی و ‏ایرانگرایی که نقطه مشترک میان اعضا شورای رهبری حزب و انجمن بنیادگزاران حزب رستاخیز ایرانگرایان است، ‏سخن گفتند.

در ادامه مراسم دکتر شاهین نژاد، مشاور عالی حزب رستاخیز ایرانگرایان درباره ضرورت تشکیل یک حزب سخن ‏گفتند و به تفاوت های بنیادین میان حزب و سازمان، انجمن و جنبش های سیاسی پرداختند. پس از این سخنرانی، از ‏رسانه های شرکت کننده در این همایش توسط گرداننده نشست قدردانی و سپاسگزاری به عمل آمد‎.

سخنران بعدی این همایش، دبیرکل محترم حزب رستاخیز ایرانگرایان دکتر بابک سینا بودند. ایشان نخست مختصر به ‏آرمان ها و برنامه های پیش روی حزب پرداختند و سپس توضیحاتی درباره مسائل امنیتی و مبارزاتی که در دستور ‏کار حزب رستاخیز ایرانگرایان می باشد و بایسته است که تنها سه تن از اعضای شورای رهبری را اعلام نمایند اشاره ‏کرده و این اعضا را معرفی کردند‎.‎

در ادامه سخنرانی ها، در پیشگاه سرور منوچهر یزدی، سخنگو و عضو شورای عالی رهبری حزب پان ایرانیست ‏ایران در تهران، بودیم. ایشان در سخنرانی خود اعلام کردند که با شنیدن بخشی از آرمان نامه حزب رستاخیز ‏ایرانگرایان که توسط دبیر کل محترم حزب رستاخیز ایرانگرایان بیان شد، یگانگی اندیشه ای و آرمانی حزب رستاخیز ‏ایرانگرایان را با شورای عالی رهبری حزب پان ایرانیست بخوبی مشاهده کردند و با اشاره به یکسانی عواملی که در ‏سال ۱۳۲۰ با اشغال ایران توسط بیگانگان، سبب شکل گیری حزب پان ایرانیست شد و اشغال امروز ایران بدست ‏جمهوری اسلامی که باعث شکل گیری حزب رستاخیز ایرانگرایان در برون مرز شده است، حزب رستاخیز ‏ایرانگرایان را جلوه ای از تبلور روح ناسیونالیسم ایرانی برگرفته شده از مکتب پان ایرانیسم دانستند‎.

در خلال برنامه از سازمان ها و انجمن های فرهنگی که در این نشست، حزب رستاخیز ایرانگرایان را همراهی کردند ‏سپاسگزاری و قدردانی شد‎. ‎سرور هلمند اربابی در سخنرانی خودشان چند سخن کوتاه از جایگاه ارزشمند و والای ‏فردوسی بزرگ بیان کردند و به نقش بسیار مهم فردوسی بزرگ در برکشیدن روح ایرانگرایی و بازیابی شناسه ایرانی ‏اشاره کردند‎.

در ادامه این همایش، ترانه ای حماسی به نام “ایران من” به سمع و نظر میهمانان رسید. چکامه و ترانه سرای این اثر، ‏استاد همایون هوشیار نژاد، این چکامه را به مناسبت اعلام موجودیت حزب رستاخیز ایرانگرایان به این حزب هدیه ‏کردند و آهنگ و پویا نمایی آن توسط حزب رستاخیز ایرانگرایان انجام شده بود‎.
.‎
راتو شهروز اش از بنیادگزاران حزب رستاخیز ایرانگرایان و انجمن زرتشتی جان و خرد، درباره بنیاد آزادی بر ‏پایه فلسفه زرتشت بزرگ و فرهنگ ایرانزمین و آزاد سازی آن از چنگال اهریمن و مبارزه با آن که از وظایف هر ‏ایرانی میهن دوستی است، سخن گفتند و با اشاره به اینکه ما برای داشتن دنیایی بهتر، باید بتوانیم بر اهریمنی که بر مام ‏میهن سایه شوم خودش را افکنده است پیروز شویم، سخنرانی خودشان را پایان دادند‎ .‎در بخش بعدی برنامه، سرور ‏فواد پاشایی دبیر کل محترم حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) سخنرانی ایراد کردند.

ایشان درباره هجوم ‏فرهنگ بیگانه و چیره گی آن بر فضای فرهنگی کشور و اینکه لازم است اوپوزیسیون مراقب سربازان گمنام امام زمان ‏باشند که چندی است نیروهای خلف رژیم را هدف قرار داده اند، افزودند که بایسته است ما در برون مرز از نیروهای ‏درون مرز پشتیبانی کرده و همچنین با لابیگران جمهوری اسلامی در برون مرز مبارزه کنیم. دبیرکل محترم حزب ‏مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) در پایان سخنرانی خودشان برای پیروزی و موفقیت حزب رستاخیز ایرانگرایان ‏در راهی که گام گذاشته اند نیایش نیکی داشتند‎

‎بعنوان سخنران پایانی در این همایش، سخنگوی جنبش ملی ما هستیم، ‏سرور شهبد امیری در تایید سخنرانی دبیرکل محترم حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) سخنرانی ایراد کردند و ‏در پایان سخنرانی‌شان از دبیرکل محترم حزب رستاخیز ایرانگرایان دکتر بابک سینا و اعضا شورای رهبری این ‏حزب بواسطه کوشش ها و تلاش هایشان در بنیادگزاری و تاسیس حزب رستاخیز ایرانگرایان قدردانی و سپاسگزاری ‏نمودند‎.

بعنوان سخن پایانی در این همایش دبیرکل محترم حزب رستاخیز ایرانگرایان دکتر بابک سینا از تشریف فرمایی تمامی ‏سروران و بزرگوارانی که قبول زحمت نموده و در این همایش شرکت کرده بودند قدر دانی و سپاسگزاری نمودند‎ .‎در ‏ساعت ۲۳:۱۵ بهنگام تهران و پس از یک ساعت و سی و نه دقیقه، پایان نشست و همایش اعلام موجودیت و به کارزار ‏آمدن حزب رستاخیز ایرانگرایان توسط مهندس مهرداد قنبری، از بنیادگزاران و عضو شورای رهبری حزب رستاخیز ‏ایرانگرایان و به نمایندگی از حزب رستاخیز ایرانگرایان، اعلام گردید‎.

پاینده ایران
مسئول روابط عمومی و عضو شورای رهبری حزب رستاخیز ایرانگرایان
مهندس مهرداد قنبری

***

متن اعلام موجودیت حزب رستاخیز ایرانگرایان

هممیهنان گرامی،

ملت ایران در آبانماه ۱۳۹۴ در پاسارگاد، دیماه ۹۶ و آبانماه ۹۸ در بیش از یکصد شهر، ایران خواهی و حق جویی ‏خود را فریاد زد و بر یک تسلیم هزار و چهارصد ساله، نقطه پایانی گذاشت. این گام بزرگ میهن پرستان برای پس ‏گرفتن کشور از یک اشغال چهارده سده‌ای، به خاک و خون افتادن شمار بالایی از جوانان این مرز و بوم انجامید. “ما ‏آریایی هستیم، عرب نمی پرستیم” نشان آشکاری از کوشش برای بازسازی روح و روان عنصر ایرانی و “رضا شاه ‏روحت شاد” نشان از گرایشی نیرومند و اصیل در میان ایرانیان برای برساختن یک شهریاری مقتدر، کارآمد و سازنده ‏بوده است. شوربختانه، گواه آن هستیم که هیچگونه سازماندهی، شبکه سازی و ارائه برنامه‌ای منسجم برای نجات ‏کشور و برپایی دولتی ملی، از سوی هیچیک از گروههای اوپوزسیون برونمرز و درونمرز انجام نشده است.

در پی جذب نیروهایی هستیم که تنها سر سپرده‌ی ایران هستند و جایگاه صلاح و نیک فرجامی کشور را بالاتر از هر ‏ملاحظه‌ی دیگری می‌دانند. همان ایرانیانی که برون رفت از وضعیت اسفبار و خطرناک امروز را در پدید آوردن یک ‏رستاخیز سراسری برای پایان دادن به جمهوری اسلامی و تباهی‌های برآمده از آن می‌دانند. هم‌میهنانی که از “نو ایرانی ‏شدن” را در اندیشه و رفتار، شرط لازم برای ایجاد یک نیروی اجتماعی توانمند برای ساختن ایران و پاس داشتن از مام ‏میهن در فردای پس از جمهوری اسلامی می‌انگارند، طرف سخن ما هستند.‏

برای گذر کم خطر و کم هزینه از این دوران، نیاز به همگامی وهمراهی بیمانندی در میان ایرانیان می‌باشد که تا کنون کم ‏پیشینه بوده است. بر این باوریم که برپایی این حزب سیاسی، گام استواری در راستای گرد آوردن هموطنان پُرانگیزه و ‏دلسوز ولی پراکنده و ساختن یک نیروی سِتُرگ اجتماعی و سیاسی از آنان است. نیروی کارآمدی که نه تنها برای ‏برانداختن تباهی و استبداد موجود بلکه برای نگهداشت یکپارچگی سرزمینی، یگانگی ملی و برای ساختن ایرانی با ‏مردمانی شاد در سایه‌ی اقتصادی شکوفا، آزادی، امنیت و آبادی خواهد بود.‏

حزب رستاخیز ایرانگرایان برای بازپسگیری مام میهن از چنگال اهریمن جمهوری اسلامی، چمروش گونه از فراز ‏البرز کوه بپا می‌خیزد. این حزب با بازشناخت درست فرهنگ ایرانشهری و انبوهی از آموخته‌های سیاسی هموندان ‏خود، برای برانداختن فرقه‌ی تبهکار حاکم بر کشور، برپا ساختن یک دولت ملی و بازسازی اقتصادی، فرهنگی و ‏اجتماعی ایران، آغاز به کار می‌نماید.‏

همه‌ی آرمان‌ها و دیدگاههای حزب رستاخیز ایرانگرایان در باره‌ی جستارهای بنیادین از جمله شکل و درونمایه‌ی ‏حکومت مطلوب ما، شفاف و سنجیده در آرمان نامه‌ی حزب گنجانده شده‌اند. اساسنامه‌ی حزب نیز که در دسترس ‏علاقه‌مندان قرار گرفته دربردارنده‌ی اندامهای حزبی، شرح وظایف آنها و پیوند آنها با یکدیگر است. این حزب بر روی ‏بستر اندیشه‌ای و فرهنگی که توسط جنبش رنسانس (نوزایی) ایرانی پدید آمده، بنیاد نهاده شده ولی کاملا نهادی جدا از ‏آن است و بر خلاف جنبش رنسانس ایرانی که جنبشی فرهنگی است، رستاخیز ایرانگرایان یک حزبی سیاسی است که ‏برای بدست آوردن قدرت سیاسی کوشش خواهد نمود.‏

برای آزاد سازی، نگهداشت و آبادسازی ایرانزمین، دستان توانای شما هم‌میهن دلسوز و پرانگیزه را می‌فشاریم و در این ‏راه دشوار، به یاری و همراهی شما امیدوار هستیم.‏

پاینده ایران
حزب رستاخیز ایرانگرایان




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024