جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 17.04.2021, 11:40

جنجال واکسیناسیون کرونا در آبادان

خبر واکسیناسیون برخی مدیران شهری و اعضای شورای شهر در آبادان با استفاده از سهمیه پاکبانان این شهر بازتاب وسیعی داشته و واکنش های فراوانی برانگیخته است. وزیر بهداشت امروز در نامه ای خواستار برخورد با این گروه از مدیران شهری آبادان شده است. شهردار آبادان هم ماجرا را تائید کرده است.

به گزارش فرارو، روز گذشته دکتر سلمان زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در این رابطه گفته بود: “برخی در شورای شهر و شهرداری آبادان با سهمیه پاکبان‌ها واکسن کرونا تزریق کردند.”

او افزود: «با توجه به اینکه افراد ماسک بر چهره داشتند، شناسایی آنان برای همکاران ما مشخص نشده اما نامشان در فهرست ارسالی از سوی شهرداری قرار دارد.»

در همین رابطه شهردار آبادان درباره حاشیه‌های تزریق واکسن پاکبانان به مدیران شهرداری توضیحاتی ارائه داد.

او این موضوع را تائید کرد و گفت که برای اینکه به پاکبانان اطمینان بدهند که واکسن مشکلی ندارد خود او و تعدادی از مدیران واکسن را تزریق کرده‌اند.

او تاکید کرد که پاکبانان حاضر به تزریق واکسن نبودند و برای اطمینان بخشی به آنان مدیران شهری این اقدام را انجام داده‌اند.

به گفته شهردار آبادان هشت تن از مدیران شهری واکسن زده‌اند.

در همین رابطه سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان در نامه ای به رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان، دستور عزل معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی را صادر کرد.

نمکی در نامه خود از اقدام صورت گرفته به عنوان “سوءاستفاده” یاد کرده و نوشته است: “کلیه کسانی که عامداً با این رفتار غیرمنصفانه و سوءاستفاده همراهی کرده‌اند و کسانی که به نحو ناشایست و ناعادلانه واکسینه شده‌اند، به مراجع قانونی معرفی شوند.”

اما ماجرا به این جا ختم نشد امروز صبح دادستان آبادان تاکید کرد که ماجرا را در دست بررسی است و به صورت قانونی با آن برخورد می شود.

در همین حال رییس شورای عالی استان‌ها نیز توضیحاتی در این رابطه ارائه کرده است. او گفته که امام جمعه و استاندار آبادان گفته اند که برای اطمینان بخشی به پاکبانان واکسن زده اند چرا که آنها حاضر نبودند واکسن تزریق کنند.

او تاکید کرد که هیچ یک از اعضای شورای شهر واکسن نزده‌اند.

به گفته این مقام در آبادان از سهمیه واکسن پاکبانان ۱۰۴ نفر واکسن زده اند هشت‌نفرشان از مدیران شهرداری و ۲۴نفر از کسانی‌اند که بیماری زمینه‌ای داشته‌اند. ۱۱۵ واکسن هم باقی مانده که از میان پاکبانان کسی متقاضی برای تزریق آنها نیست.

واکسیناسیون مدیران شهری در آبادان در افکار عمومی بازتاب وسیعی داشته است و به نوعی تبدیل به یک رسوایی شده است. بسیاری معتقدند این مدیران یا باید استعفا دهند و یا اینکه با آنان برخورد شود.

از سوی دیگر برنامه واکسیناسیون وزارت بهداشت نیز با این اتفاق رخ داده زیر سوال رفته است.

تکرار ماجرای آبادان در گلستان

اما ماجرای آبادان به نحو دیگری در استان گلستان هم تکرار شده است. خبرگزاری فارس در این باره نوشت: «در شرایطی که بیش از ۴۵ نفر تعداد پاکبانان شهرداری علی آباد کتول است و تنها ۲۴ واکسن به این شهرداری تعلق گرفته، دو نفر از مدیران شهرداری این شهر، مدیرعامل شرکت طرف قرارداد شهرداری و همسرش به‌جای پاکبانان این واکسن را تزریق کرده‌اند.»

اما سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این رابطه روایت دیگری دارد. او گفت: «بخشی از آنچه در فضای مجازی و برخی کانال‌ها درباره استفاده از سهمیه واکسن پاکبانان مطرح شده است، صحت دارد.»

او افزود: “روز تزریق سهمیه واکسن پاکبانان در شهرستان علی آباد کتول از ویال آخر که مانند همه ویال‌ها ۵ تایی است ۴عدد باقی مانده بود که این تعداد به مسئول خدمات شهری، یک خانم پیمانکار و ۲ نفر هم که از کارکنان شهرداری بوده اند تزریق شد.”

او ادامه داد: «تعدادی از پاکبانان برای تزریق واکسن مراجعه نکرده بودند که دیگران از سهمیه آنها استفاده کردند.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024