شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 17.04.2021, 11:08

فریدون قنبری قهرمان اسبق کشتی آزاد آسیا درگذشت

قهرمان اسبق کشتی آزاد آسیا در سال ۲۰۰۴، به دلیل التهاب لوزالمعده درگذشت.

به گزارش ایرنا، فریدون قنبری، کشتی‌گیر اسبق تیم ملی کشتی آزاد دقایقی پیش به دلیل به دلیل بیماری پانکراتیت نکروزان(التهاب لوزالمعده) و پس از چند روز دست و پنجه نرم کردن با این بیماری دار فانی را وداع گفت و جامعه کشتی و ورزش ایران را عزادار کرد.

فریدون قنبری، دارنده مدال‌های طلای کشتی آزاد جوانان جهان ۱۹۹۷ و طلای بزرگسالان آسیا ۲۰۰۴ بود و چند روز قبل در محل زادگاهش یعنی کرمانشاه تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود.

دکتر شاپور یاسمی ضمن تایید این خبر تلخ اعلام کرد که تلاش‌ زیادی برای احیای قنبری انجام شد اما به نتیجه نرسید.

پزشک معالج قهرمان اسبق کشتی ایران و جهان گفت: مشکلات کیسه صفرا و از بین رفتن پانکراس این کشتی‌گیر، قهرمان جهان را دچار نارسایی چند ارگانی کرده بود.

«شاپور یاسمی» پزشک معالج فریدون قنبری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به روند درمان قهرمان اسبق کشتی جهان اظهار داشت: مشکلات کیسه صفرا و عدم درمان به موقع ان تاثیر بدی بر روی پانکراس مرحوم قنبری گذاشته بود و موجب شد تا پانکراس وی کاملا از بین برود. چندین جراحی بر روی او انجام شد اما متاسفانه نتوانستیم برای درمان او کاری کنیم. در پانکراس مواد و محتویاتی است که موجب هضم و جذب غذا می‌شود اما زمانی که پانکراس از بین برود این انزیم‌ها وارد خون شده و مشکلات بیمار را چند برابر خواهد کرد. این شرایط را پانکراس نتروزان می‌گویند.

او ادامه داد:  وارد شدن آنزیم و مواد پانکراس به خون موجب شده بود تا قهرمان جوانان جهان دچار نارسایی چند ارگانی شود و کلیه، قلب، ریه و برخی دیگر از اعضای بدن وی دچار مشکل شود. در حدود ۵۰ درصد  کسانی که به پانکراس نروزان مبتلا خواهند شد فوت خواهند کرد و کسانی که هم زنده خواهند ماند دچار سوهاضمه یا دیابت تا آخر عمر خواهند شد.

یاسمی با بیان دلایل ابتلا برخی به این بیماری گفت: دلیل این بیماری در برخی از کشورها متفاوت است. در کشورهای شرقی با توجه به رژیم غذایی این مریضی بیشتر به خاطر سنک کیسه صفرا است اما در کشورهای غربی در برخی از مواقع الکل و مصرف آن نیز تاثیر دارد. اگر قنبری زودتر از این به دنبال معالجه بود امکان درمان وی وجود داشت. بهتر است خانواده یا خود بیمار نسبت به بیماری حساسیت بیشتری داشته باشند تا در نهایت روند درمان پیچیده نشود.

او در پایان تصریح کرد: مرگ قنبری ضایعه بزرگی برای ورزش استان کرمانشاه بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024