دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Monday 20 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 09.05.2024, 16:14

کاوه امیری زندانی سیاسی آزاد شد

کاوه امیری، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، پس از تحمل بخشی از مجموع حبس تعزیری خود با اعطای مرخصی متصل به آزادی آزاد شد. این زندانی سیاسی در حالی سپری کردن دوران حبس تعزیری ۸ ماهه خود بود.

به نقل از یک فرد مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران:”آزادی کاوه امیری در حالی که او بخشی از حبس تعزیری ۸ ماه خود را سپری کرده با اعطای مرخصی متصل به آزادی صورت گرفته است.”

لازم به اشاره است، کاوه امیری، در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲۷ پس از تودیع وثیقه به مرخصی کوتاه مدت نوروزی اعزام  و در تاریخ ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، پس از اتمام مرخصی، برای سپری کردن ادامه حبس تعزیری خود به زندان اوین بازگشته بود.

لازم به اشاره است، کاوه امیری، در تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲، پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان، شهریار، بازداشت و برای سپری کردن دوران حبس تعزیری ۸ ماهه خود به تیپ ۴ سالن ۱ زندان تهران بزرگ، منتقل و در حالی که بدون رعایت اصل تفکیک جرائم، در میان زندانیان (جرائم خشن)، (موادمخدر) و (هم بند با مصرف کنندگان متادون و معتاد) بسر می برد در تاریخ ۳ اسفند ماه ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه برای مدت ۶ روز به مرخصی اعزام و در تاریخ ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۲، برای سپری کردن ادامه حبس تعزیری خود به اندرزگاه ۴ زندان اوین بازگشته بود. 

این شهروند ساکن شهرستان شهریار، پیش از این هم توسط قاضی برجسته ـ رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب آن شهرستان، از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) محاکمه و به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری محکوم و از بابت اتهام (نشر اکاذیب به قصد تشویش اذان عمومی) هم برای وی قرار منع تعقیب صادر و پس از اعلام اعتراض و ارجاع پرونده وی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم صادره بدوی بر علیه وی عینا تائید شد.

کاوه امیری، در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۲، به پلیس امنیت شهرستان شهریار واقع در فاز۴ شهرک اندیشه، احضار و پس از بازداشت، در تاریخ ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۲ به شعبه ۱۰ بازپرسی در دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، منتقل و پس از تفهیم اتهام تا زمان تامین وثیقه به اندرزگاه ۴ زندان اوین، منتقل و در تاریخ ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان، آزاد شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024