شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 18 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 05.05.2024, 9:26

زنان از تماشای بازی پرسپولیس و نساجی محروم شدند

شورای تامین استان مازندران اعلام کرده که دیدار تیم‌های پرسپولیس و نساجی بدون حضور بانوان برگزار می‌شود و زنان نمی‌توانند در ورزشگاه تماشاگر دیدار این دو تیم‌ باشند. گزارش‌های حاکی است که این تصمیم برای دیدار نساجی برابر استقلال هم اتخاذ شده است.

پیشتر کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان ایران، در پی حواشی به وجود آمده در بازی تیم‌های سپاهان و پرسپولیس، در نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال نوشته بود که حضور زنان در ورزشگاه‌ها، مشروط به فراهم کردن زیرساخت‌ها و ساماندهی هواداران و ارتقای جو اخلاقی در ورزشگاه‌هاست.

‌یک هوادار تیم فوتبال سپاهان اصفهان که انتشار ویدیو «اهانت او به هواداران زن» پرسپولیسی در ورزشگاه آزادی جنجالی شده بود، برای ۱۰ سال از حضور در تمامی ورزشگاه‌های فوتبال محروم شد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اظهارات این فرد را «مصداق هتک حرمت و توهین» خوانده است.

در ادامه این حکم آمده است که «مستند به مواد ۶۰ و ۷۱ مقررات انضباطی نامبرده به مدت ۱۰ سال از ورود به کلیه ورزشگاه‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور محروم خواهد بود».

این هوادار تیم فوتبال سپاهان اصفهان قبلا با انتشار ویدیویی بابت «اهانت به هواداران زن» پرسپولیسی عذرخواهی کرد و گفته بود «تحت تاثیر جو ورزشگاه» چنین رفتار کرده است.

تیم فوتبال نساجی مازندران در هفته بیست‌وششم لیگ برتر در قائمشهر به مصاف پرسپولیس خواهد رفت اما با تصمیم شورای تامین استان مازندران بانوان تماشاگر نمی‌توانند در این بازی در ورزشگاه حضور داشته باشند.

ایسنا گزارش داده که این تصمیم برای دیدار نساجی برابر استقلال هم اتخاذ شده است.

بر اساس این تصمیم قرار است در جایگاه بانوان ورزشگاه وطنی، تماشاگران تیم مهمان یعنی پرسپولیس قرار بگیرند.

پیش از این هم بارها اخباری درباره اجازه نیافتن زنان برای حضور در بازی‌های فوتبال منتشر شده است. در مواردی هم که به آن‌ها اجازه داده شده یا این اجازه در لحظات آخر لغو شده است و یا به زنان اجازه ورود به ورزشگاه داده نشده است، حتی به آنانی که بلیط خریده بودند.

منتقدان می‌گویند در بازی‌های محدودی هم که زنان حضور داشته‌اند بیشتر تماشاگران گزینشی بوده‌اند.


بی‌بی‌سی فارسی




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024