جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 10 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 27.04.2024, 21:10

تظاهرات خیابانی ایرانیان در چند کشور در حمایت از توماج صالحی

در ادامه واکنش‌ها به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی، رپر معترض زندانی، ایرانیان در چندین کشور جهان از جمله آلمان، دانمارک، سوئد، اتریش، فنلاند، ایتالیا و سوئیس روز شنبه ۸ اردیبهشت به خیابان ها آمدند.

معترضان ایرانی در آلمان در شهرهای هامبورگ، فرانکفورت، کلن، اشتوتگارت، مونیخ علیه جمهوری اسلامی شعار سر دادند و خواستار لغو احکام اعدام و آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی شدند.

تظاهرکنندگان علیه صدور احکام برای زندانیان از جمله توماج صالحی، مجاهد کورکور، رضا رسایی و عباس دریس شعار دادند.

آنها خواستار قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی، تعطیلی مراکز مرتبط با جمهوری اسلامی و همچنین قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی با نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی شدند.

قرار بود ایرانیان در شماری از شهرهای آمریکا از جمله واشنگتن، نیویورک، آتلانتا، دالاس و پورتلند هم روزهای شنبه و یکشنبه در حمایت از توماج صالحی تظاهرات برگزار می‌کنند.

در روزهای گذشته و با انتشار خبر صدور حکم اعدام برای توماج صالحی، موجی از اعتراض‌های داخلی و خارجی به راه افتاد.

بسیاری از هنرمندان و چهره‌های مشهور با انتشار پیام‌هایی از جمله تصاویر یا آهنگ‌های توماج صالحی در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی، خواستار آزادی این خواننده شدند.

بسیاری از فعالان و تشکل‌های صنفی نیز این حکم را محکوم کرده‌اند. شماری از فعالان صنفی معلمان در استان البرز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حکم نوشتند: «پرونده ننگین حکومت هر روز سیاه‌تر می‌شود.»

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه، نسبت به سرکوب خشونت‌آمیز زنان ایرانی توسط جمهوری اسلامی، تحت قوانین سخت‌گیرانه حجاب اجباری، ابراز نگرانی کرد و همزمان خواهان آزادی بی‌قید و شرط توماج صالحی، رپر معترض زندانی، شد.

این نهاد همچنین خواستار آزادی تمامی افرادی شد که به دلیل ابراز نظر، عقیده، و بیان هنری خود توسط جمهوری اسلامی زندانی شدند.

صدای آمریکا




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024