يكشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 5 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 25.04.2024, 16:01

نامه سرگشاده به شهردار فرایبورگ‌ خواهرخوانده شهر اصفهان

نه به اعدام توماج صلاحی

۲۵ آوریل ۲۰۲۴
شهردار محترم هورن،

زمان عمل فرارسیده است!

سیاست و استانداردهای دوگانه در قبال اقدامات جمهوری اسلامی ایران و شهر اصفهان دیگر قابل‌قبول نیست!

توماج صالحی خواننده رپ که فراتر از مرزهای ایران شناخته شده است، در اصفهان به اعدام محکوم شد. او با موسیقی خود به نماد جنبش حقوق بشر در ایران تبدیل شده است. توماج صالحی هرگز اقدامی غیرمعمول انجام نداده، او تنها به شرایط ایران و سرکوب شهروندان در سروده‌های خود اعتراض کرده است.

حالا ازآنجایی‌که شکنجه و زندان نتوانست این هنرمند را متوقف کند. در یک دادگاه ساختگی او محکوم‌به‌اعدام شده و احتمالاً یکی از قربانیان دیگر جمهوری اسلامی خواهد بود.

ازآنجایی‌که اتحادیه اروپا نیز به این روند انتقاد می‌کند، مجدداً از شما می‌خواهیم که از روابط خود با شهر اصفهان استفاده کرده و برای جلوگیری از اعدام این هنرمند اقدام فوری انجام دهید.

باوجوداینکه همچنان فسخ نشدن خواهرخواندگی شهر فرایبورگ با شهر اصفهان را به دلیل اقدامات جمهوری اسلامی علیه شهروندان رد می‌کنیم، زیرا به نظر می‌آید این اقدام پیامی است که نشان می‌دهد فعالیت‌های حکومت جنایت‌کار ایران را تحمل می‌کنید و نقض حقوق بشر را که در آنجا نادیده می‌گیرید.

شما به‌عنوان نماینده یک شهر اروپایی در کشوری آزاد، باید از ارزش‌های جامعه ما محافظت کنید و نمونه باشید. این شامل محکوم‌کردن جنایات علیه بشریت و استفاده از تمام امکانات برای نجات جان انسان‌ها و تحریم چنین حکومتی است.

دلایل زیادی برای پایان‌دادن به همکاری با حکومت ایران در چهارچوب خواهرخواندگی شهر فرایبورگ  و شهر اصفهان وجود دارد.

شهر خواهر شما اصفهان یکی از مکان‌هایی است که از آنجا به کشور اسرائیل با راکت شلیک شد. این شهر همچنین برخلاف سابقه فرهنگی خود، همچنین یکی از مکان‌هایی است که جمهوری اسلامی در آن موشک، پهپاد و بمب‌هایی را تولید می‌کند که از آن‌ها برای حمایت از روسیه در جنگ با اوکراین و گروه تروریستی حزب‌الله و... غیره استفاده شده است.

علاوه بر این، خواهرخواندگی شهر اصفهان با فرایبورگ نماد وضعی برای جمهوری اسلامی است که با آن تلاش دارد، جنایات خود را بی‌اهمیت جلوه دهد.

اکثر حامیان آزادی‌خواهی و بسیاری از ایرانیان تبعیدی در آلمان و بسیاری از شهروندان آلمانی‌ها معتقدند شهر فرایبورگ نمی‌خواهد آشکارا از حقوق بشر دفاع کند و جنایات جمهوری اسلامی را نادیده گرفته است.

ما همچنان امیدواریم که شما هم اکنون از فرصت اعتراض به صدور حکم اعدام برای یک هنرمند در شهر اصفهان، جهت نشان‌دادن شجاعت و حفظ جان او استفاده کنید.

به نظر باید تصویری که از فرایبورگ در ذهن ایرانیان ساخته شده را تغییر دهید.

و به این پرسش پاسخ دهید که آیا از قرارگرفتن در سمت اشتباه تاریخ هراس ندارید؟!

با احترام
ازطرف گروه همبستگی  با انقلاب مردم  ایران  فرانکفورت و ماینز و ویسبادن

بهروز اسدی




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024