پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 2 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 19.04.2024, 22:01

انتقادهای درون‌حکومتی از اجرای طرح حجاب اجباری

مهدی فضائلی از تحلیل‌گران اصول‌گرا خبر داد که برخی مسئولان به دلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند که منظور از کارهای بی‌قاعده در زمینه برخورد با زنانی بوده که حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند.

بعد از این توئیت، بقیه هم شروع به انتقاد از برخورد نیروی انتظامی کردند. رئیس‌ شورای اطلاع‌رسانی دولت هم واکنش تندی نشان داد که سریع از خبرگزاری‌ها حذف شد. او گفته بود که برخی مسئولان مراقب برخی اطرافیان هتاک و کذاب و تفرقه‌افکن که به نهادهای رسمی نفوذ کرده‌اند، باشند.

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضا هم گفت که در قضیه عفاف و حجاب و برخورد با هنجارشکنان باید با تدبیر و هماهنگی و همکاری عمل شود؛ قطعاً ما نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین در کف خیابان را کیفر کنیم؛ در این زمینه ستاد عفاف و حجاب در وزارت کشور، مسوولیت‌هایی دارد.

دست آخر خود فراجا گفته که خودش را عاری از خطا و اشتباه نمی‌داند و «با هرگونه رفتار و کنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد.»

البته که فرماندهی نیروی انتظامی کشور در همین بیانیه تاکید کرد که هم طرح نور خیلی خوب اجرا شده، هم با بررسی‌های دقیق «با ابزار هوشمند» معلوم شده که وضعیت عفاف و حجاب خیلی بهتر از قبل از اجرای طرح شده (که فقط یک هفته از اجرای آن می‌گذرد) و هم اینکه اجرای این طرح ادامه خواهد داشت و « برخی شیطنت‌های رسانه‌ای توسط جریان‌سازی معاندین در اجرای سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت. »

روزآروز




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024