پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 2 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 18.04.2024, 19:27

لهستان توطئه روسیه برای ترور رئیس جمهوری اوکراین را فاش ساخت

بر اساس آنچه دادستان‌های کییف و ورشو اعلام کردند، لهستان مردی را دستگیر کرده است که مظنون به ارتباط و همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در تدارک برای سوءقصد احتمالی علیه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین است.

دادستان کل لهستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تبعه لهستانی با نام «پاول ک» مظنون متهم به جمع‌آوری اطلاعات و ارائه آن به سرویس‌های اطلاعاتی نظامی فدراسیون روسیه است.

در بیانیه دادستانی لهستان آمده است که این فرد مظنون بازداشت شده در همکاری با سرویس‌های ویژه روسیه برای طرح‌‌ریزی سوء‌قصد احتمالی علیه جان ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین تدارک می‌دید.

از سوی دیگر، کاخ کرملین، پنج‌شنبه ۳۰ فروردین تاکید کرد که کمک‌های وعده داده شده از سوی آمریکا به اوکراین که مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه پس از یک وقفه طولانی مدت به آن رأی خواهد داد، تاثیری بر میدانی که ارتش روسیه در آن در حال پیشروی است، نخواهد گذاشت.

در حالی که نیروهای روسی روزانه شهرها و زیرساخت‌های اوکراین، به‌ویژه تاسیسات انرژی آن را بمباران می‌کنند، مقامات کییف همواره از متحدان غربی‌ خود خواسته‌اند تا مهمات و سیستم‌های دفاع هوایی بیشتری در اختیار این کشور برای مقابله با تهاجم روسیه بگذارند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه در مورد پیش‌نویس طرحی برای ارائه کمک نظامی و اقتصادی اضافی به اوکراین به مبلغ تقریبی ۶۱ میلیارد دلار که ممکن است به ارتش این کشور اجازه دهد تا نفسی تازه کند، رای خواهد داد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در مورد این رای‌گیری در مجلس نمایندگان آمریکا گفت که تخصیص چنین کمک‌هایی از سوی آمریکا و غرب به هیچ وجه نمی‌تواند بر پیشروی ارتش روسیه در جبهه‌ها تأثیر بگذارد.

العربیه فارسی




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024