سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 30 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 16.04.2024, 20:16

اسرائیل یک فرمانده حزب‌الله را در داخل خاک لبنان هدف قرار داد

ارتش اسرائیل گزارش کرد عصر امروز سه شنبه (۲۸ فروردین) یک فرمانده حزب الله را در داخل خاک لبنان را هدف قرار داده و کشته است.

ارتش اسرائیل می‌گوید طی یک حمله هوایی در شهر عین بعال در جنوب لبنان، اساعیل یوسف‌باز از فرماندهان حزب‌الله را هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل در بیانیه خود گفته است اسماعیل یوسف‌باز فرماندهی یگان ساحلی حزب‌الله لبنان را در دست داشته و طراحی و اجرای عملیات‌های این گروه شبه‌نظامی در شلیک موشک و راکت‌های ضدتانک علیه نیروهای اسرائیلی را بر عهده داشته است.

حزب‌الله لبنان کشته شدن این نیروی خود را تایید کرده اما درباره مقام او و نحوه کشته شدنش جزییاتی اعلام نکرده است.

تلویزیون دولتی لبنان هم از کشته شدن یک نفر و مجروح شدن دو نفر دیگر در جریان یک حمله هوایی اسرائیل بر فراز شهر عین بعال خبر داده است.

حزب‌الله لبنان که از سوی ایران تسلیح و آموزش نظامی دریافت می‌کند از سوی اسرائیل، آمریکا، بریتانیا و چند کشور دیگر یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود.

طی ۶ ماه گذشته و از زمان آغاز جنگ اسرائیل-غزه، نیروهای حزب‌الله در مرزهای جنوبی لبنان با اسرائیل به طور روزانه با ارتش اسرائیل درگیر بوده‌اند.

دیروز ارتش اسرائیل تایید کرد که چهار کماندوی این کشور در جریان یک انفجار در داخل خاک لبنان مجروح شدند.

حزب‌الله هم گفت پس از ورود کماندوهای اسرائیلی به داخل خاک لبنان، دستگاه‌های انفجاری را فعال کرده است.

درگیری‌های مرزی میان حزب‌الله و ارتش اسرائیل طی ۶ ماه گذشته همواره یکی از نگرانی‌های اصلی جامعه جهانی بوده که خطر گسترش جنگ غزه- اسرائیل به سایر نقاط خاورمیانه را افزایش داده است.

این نگرانی‌ها از زمان حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به اسرائیل که دو روز پیش صورت گرفت، دو چندان شده است، چرا که ایران تهدید کرده در صورت اقدام نظامی اسرائیل، پاسخی فوری به آن خواهد داد.

این اظهارات می‌تواند به تهدید ایران از وارد کارزار کردن نیروهای نیابتی خود چون حزب‌الله و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی در سوریه و عراق به درگیری مستقیم با اسرائیل تلقی شود.

بی‌بی‌سی




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024