يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 28 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 29.03.2024, 21:49

معاون فرمانده یگان موشکی حزب الله در حمله‌ اسرائیل به جنوب لبنان کشته شد

ارتش اسرائیل می‌گوید روز جمعه در حمله‌ای پهپادی به جنوب لبنان علی عبدالحسن نعیم، معاون فرمانده یگان موشکی حزب‌الله لبنان را کشته است.

گفته می‌شود آقای نعیم در حالی که سوار بر یک خودرو بود، هدف قرار گرفته است.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اوایل روز جمعه، یکی از هواپیماهای نیروی هوایی، علی عبدالحسن نعیم، معاون فرمانده یگان موشکی حزب‌الله لبنان را در منطقه بزوریه هدف گلوله قرار داد.» مقامات اسرائیل ادعا می‌کنند که آقای نعیم «مسئول انجام و برنامه ریزی حملات علیه غیرنظامیان اسرائیلی» بوده است.

حزب‌الله لبنان کشته شدن یکی از اعضایش را تایید کرد اما او را از فرماندهان این گروه معرفی نکرد. با این حال یک منبع نظامی لبنانی که نخواست نامش فاش شود گفته است که قربانی «یکی از مقامات مهم حزب الله است.»

پس حمله حماس در ۷ اکتبر، تنش‌ها میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله در مرز لبنان افزایش یافته است.

حزب‌الله مدعی است که در حمایت از جنبش اسلام‌گرای فلسطینی حماس مواضع و مراکز نظامی اسرائیل را در نزدیکی مرز لبنان هدف قرار داده است. اسرائیل هم در پاسخ به این حملات بخش‌هایی از خاک لبنان را بمباران کرد و حملاتی علیه مقامات حزب الله انجام داد که منجر به کشته شدن چند عضو آن شده است.

افزایش خشونت‌ها در منطقه به نگرانی‌ها درباره شروع جنگی ویرانگر بین اسرائیل و حزب الله دامن زده است. کاخ سفید روز گذشته گفت که بازگشت به آرامش در مرز اسرائیل و لبنان باید در «اولویت» قرار گیرد.

روز چهارشنبه، یازده غیرنظامی از جمله ۱۰ امدادگر در لبنان در اثر حملات منتسب به اسرائیل کشته شدند. در اسرائیل نیز یک غیرنظامی در بمباران‌هایی که حزب الله مسئولیت آن را بر عهده گرفت، جان باخت.

یورونیوز فارسی




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024