شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 29.03.2024, 12:59

لغو سخنرانی کاظم صدیقی در دانشگاه امام صادق

دانشگاه امام صادق در اطلاعیه‌ای که در کانال خود در پیام‌رسان ایرانی “بله” منتشر شده، اعلام کرده محمدصادق کاظمی به عنوان سخنران جانشین کاظم صدیقی شده است. پیش‌تردر پوستری که دانشگاه امام صادق منتشر کرده بود نام امام جمعه تهران به عنوان اولین سخنران مراسم شب قدر دانشگاه آمده بود.

در اطلاعیه جدید دانشگاه امام صادق همچنین آمده: «ضمن عرض پوزش به اطلاع می‌رساند دلیل تغییرات پیش‌آمده، وقوع تداخل در برنامه‌های آیت‌الله صدیقی بوده است. ایشان سخنران سنواتی و دائمی شب‌های بیست و سوم ماه مبارک رمضان دانشگاه بوده‌اند اما به جهت قرار گرفتن لیالی قدر در تعطیلات دانشگاه و احتمال عدم برگزاری مراسم، مشکلی در هماهنگی‌های نهایی رخ داد.»

دانشگاه امام صادق پس از انقلاب ایران بر پایه ایده چند تن از روحانیون بلندپایه جمهوری اسلامی و نزدیک به آیت‌الله خمینی تاسیس شد و در سال ۱۳۶۱ آغاز به کار کرد. این دانشگاه که عنوان “نخستین دانشگاه اسلامی ایران” را یدک می‌کشد وظیفه تعلیم و پرورش مدیران آینده جمهوری اسلامی را دارد.

دانش‌آموخته‌های این مرکز، در طول چهار دهه به نهادهای مهم جمهوری اسلامی از جمله صدا و سیما و سازمان امور مالیاتی نفوذ کرده‌اند و پست‌های مدیریتی حوزه‌های سیاستگذاری و اجرایی وزارتخانه‌ها مهم را قبضه کرده‌اند.

رسوایی مالی کاظم صدیقی

یاشار سلطانی، سردبیر سایت پیشین “معماری نیوز” ۲۳ اسفند ۱۴۰۲، با انتشار اسنادی از تصاحب باغی به مساحت ۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع در منطقه ازگل تهران از سوی امام جمعه موقت تهران خبر داد. علاوه بر این، پرونده فساد مالی دیگری در خصوص واریز ماهانه یک میلیارد تومان به حساب صدیقی و پسرانش از طرف هتل “جهان” در مشهد مطرح شده است، صدیقی این افشاگری‌‌ها را “الم‌شنگه و شرارت”خواند و مدعی شد که “مورد اعتماد” مردم است.

این روحانی با نفوذ افشاکنندگان اسناد فساد مالی‌اش را متهم کرد که “اعتقادات مردم را هدف قرار داده‌اند.” حضور کاظم صدیقی در جمع مهمانان سخنرانی نوروزی علی خامنه‌ای و همچنین برگزاری آخرین نماز جمعه تهران در سال گذشته شمسی به امامت صدیقی جنجال‌برانگیز شد و مخالفان حکومت از “پناه‌گرفتن مفسدان زیر عبای رهبر جمهوری اسلامی” انتقاد کردند.

دویچه وله فارسی




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024