جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 22.01.2022, 23:51

جان کیوان صمیمی، زندانی سیاسی در خطر است


یک منبع نزدیک به خانواده کیوان صمیمی نامه‌ای خطاب به روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها نوشته و نسبت به سلامتی کیوان صمیمی، زندانی سیاسی هفتاد و سه ساله هشدار جدی داده است.

متن این نامه را در ادامه می‌خوانید:

دوستان عزیز، رسانه‌های متعهد

‎در گفتگوی تلفنی که کیوان صمیمی با اعضای خانواده داشته، عنوان کرده که پس از تبعید ربایش‌گونه از زندان اوین، از تاریخ ۲۹ دی ماه تا ۲ بهمن در قرنطینه‌ی زندان کرج نگهداری می‌شود و قرار بود پس از آن به بند ۶ که مختص نگهداری زندانیان سیاسی منتقل گردد. اما طی گفتگو با معاون زندان کرج که در ۲ بهمن با وی داشته، [ضابط مجدداً اِعمال نفوذ نموده است] عنوان کرده که انتقال به بند ۶ منتفی است و به بند ۱ باید منتقل گردد.

بند ۱ این زندان محل نگهداری افراد با جرایم قتل و... می‌باشند. ایشان افزوده‌اند که طی گفتگو اعلام کرده‌اند که اگر تا فردا یکشنبه ۳ بهمن به بند ۶ زندان کرج منتقل نشوند، از فردا یکشنبه ۳ بهمن دست به اعتصاب غذای‌تر خواهند زد.

از آنجا که طی این سال‌ها شاهد بودیم که برای قتل و از میان برداشتن خاموش زندانیان سیاسی-عقیدتی که نمونه‌ی متاخر آن بکتاش آبتین بود، اینگونه رفتارها به نوعی اعدام و مرگ خاموش و بدون پاسخ گذاشتن نهادهای امنیتی که مسئول مستقیم اعمال نظر در پرونده‌ی یکایک زندانیان سیاسی-عقیدتی هستند تبدیل به رویه شده است و از طرفی در آخرین یادداشت کیوان صمیمی که در کانالش در ۲ بهمن ماه منتشر گردیده، عنوان کرده که معاون زندان در محل خروج ربایش و تبعید به صمیمی گفته که حلالم کن! که در جای خود بسیار پر معنا و مفهوم است. لذا بیم آن می‌رود که اینبار جان کیوان صمیمی به طور واضح و مشخصی نشانه گرفته شده است.

لذا بدینوسیله به اطلاع عموم محافل داخلی و خارج از کشور اعم از کنشگران حوزه‌ی حقوق بشر، سیاسیون و ... می‌رساند که مسئولیت مستقیم سلامت زندانیان که در حال حاضر به جان آنها گره خورده و کیوان صمیمی نیز از این قضیه مستثنی نیست، به طور مسقیم بر عهده‌ی ضابطان و آمران پرونده‌های این افراد است.

همانطور که پیشتر نیز کیوان صمیمی بارها در این مورد مطالبی مبنی بر اعمال نفوذ ضابطان و آمران در پرونده های قضایی(قوه‌ی قضاییه برخلاف ادعای استقلالِ خود، کاملاً امر بَرِ ضابطان و آمران است) نوشته است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024