شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 16.11.2021, 13:17

فراخوان عفو بین‌الملل درباره قربانیان اعتراضات آبان


سازمان عفو بین‌الملل تاکنون توانسته است مشخصات ۳۲۴ مرد، زن و کودکی را که در آبان ۱۳۹۸ جان‌باخته‌اند مستند کند. این سازمان بر این باور است که تعداد واقعی کشته‌شدگان بیشتر است.

این سازمان از اسامی دیگری که در فضای مجازی به عنوان جان‌باختگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ گزارش شده‌اند آگاه است، اما بر اساس پیگیری‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته، این طور تشخیص داده که هنوز جزئیات قابل اطمینان کافی برای افزودن این اسامی به فهرست کشته‌شدگان ثبت شده را ندارد. عدم دسترسی به اطلاعات، به دلیل جو ترس و خفقانی است که مقامات ایجاد کرده‌اند. این باعث شده که تعداد کمتری از خانواده‌ها و افراد مطلع تمایل به صحبت داشته باشند. 

عفو بین‌الملل فهرستی به زبان فارسی از تعدادی از این اسامی گزارش‌شده در فضای مجازی در حساب‌های تلگرام، اینستاگرام و توییتر خود منتشر کرده و از کسانی که اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها یا سایر کشته‌شدگان تاکنون شناسایی نشده دارند دعوت می‌کند با این سازمان تماس بگیرند.

گزینش اسامی فهرست شده در این فراخوان بر اساس میزان اطلاعات موجود به صورت آنلاین دربارۀ تاریخ، محل و چگونگی مرگ و یا موجود بودن عکس‌هایی بوده است که به کشته‌شدگان یا محل دفن آن‌ها منتسب شده است. 

هویت و اطلاعات تماس‌گیرندگان نزد عفو بین‌الملل محفوظ می‌ماند. 

شماره‌ تماس از طریق واتس‌اپ یا سیگنال 
00447961421578

حساب‌های کاربری عفو بین‌الملل در شبکه‌های اجتماعی 

اینستاگرام @AMNESTYIRAN
توییتر @AMNESTYIRAN



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024