پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 15.11.2021, 13:25

خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی به زلزله‌زدگان هرمزگان


استاندار هرمزگان گفت: طبق برآورد صورت گرفته میزان خسارت زمین لرزه ۶.۴ و ۶.۳ دهم ریشتری روز گذشته، به واحدهای مسکونی و زیرساخت های این استان هفت هزار میلیارد ریال برآوردشده است.

مهدی دوستی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین حدود سه هزار واحد مسکونی آسیب دیده در روستاها و مناطقی کانون این زلزله، نیازمند بازسازی، تعمیر و احداث هستند.

وی بیان داشت: پس از وقوع زلزله مکان هایی به ویژه در روستاهای آسیب دیده، جهت اسکان موقت و اضطراری مردم آماده شد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ تخته چادر جهت اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده استان هرمزگان توزیع شده است و ۵۰۰ تخته چادر دیگر نیز طی امروز دوشنبه توزیع خواهد شد.

دوستی یادآورشد: بازسازی منازل آسیب دیده و واحدهای تخریب شده به ویژه در روستاهای «گیشان غربی» و «آب شیرین» بخش فین شهرستان بندرعباس در اولویت قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: کار فنداسیون بخشی از این واحدهای مسکونی نیز تا آخر هفته جاری آغاز خواهیم کرد.

معاون اول رییس جمهوری، مهدی دوستی استاندار هرمزگان و هیات همراه شب گذشته تا سحرگاه از مناطق زلزله زده روستاهای بخش فین و بندرعباس بازدید و به صورت میدانی وضعیت را بررسی کردند.

محمد مخبر در ادامه بازدید از مناطق زلزله زده هرمزگان با حضور در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس در سحرگاه دوشنبه از مصدومان زمین لرزه های ۶ و چهار دهم و ۶ و سه دهم ریشتری فین عیادت و با آن ها به گفت و گو پرداخت. وی همچنین از کمپ اضطراری مستقر در ورزشگاه خلیج فارس بازدید کرد.

مخبر از آخرین وضعیت راه‌های شمال بندرعباس و مناطق زلزله زده فین به صورت میدانی بازدید کرد و از تلاش نیروهای امدادی و خدماتی برای خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد.

همچنین آخرین وضعیت زیرساختی مقابله با بحران استان هرمزگان نیز در ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضوری مخبر پیگیری شد.

مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بر اساس اطلاعات شبکه‌های لرزه‌نگاری وابسته به این مرکز اعلام کرد: از ساعت ۱۵:۳۷ بیست و سوم تا ساعت ۹ صبح بیست و چهارم آبان ماه ۱۴۰۰ تعداد ۶۳ زمین لرزه در حوالی شهر فین واقع در استان هرمزگان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا و بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه ای به بزرگای ۶.۴ در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه و در عمق ۱۵ کیلومتری از زمین و زلزله دیگری با بزرگای ۶.۳ در ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه، به فاصله یک دقیقه در عمق ۱۵ کیلومتری زمین روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه استان هرمزگان را لرزاند.

همچنین پس از آن ۶۱ پس‌لرزه به بزرگای بین ۳ تا ۵ در مقیاس امواج درونی زمین در این منطقه از جنوب کشورمان رخ داد.

طبق آخرین اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، از این ۶۱ پس‌لرزه، ۹ پس‌لرزه با بزرگای بین ۴ تا ۵، ۳۰ پس‌لرزه با بزرگای بین ۳ تا ۴ و ۲۲ پس‌لرزه با بزرگای کمتر از ۳ در مقیاس امواج درونی زمین در استان هرمزگان رخ داده است.

این مرکز اعلام کرد که روز گذشته و در پی وقوع دو زلزله اصلی در منطقه هرمزگان، زلزله ای با بزرگای بین ۵ تا ۶ در مقیاس امواج درونی زمین رخ نداده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024